Smirnoff nieuwe sponsor van Force India
Formule1


Eelco den Boer
1 mei 2014
Na de terugkeer van Martini bij Williams, maakt er opnieuw een bekend drankje zijn entree in de Formule 1. Force India heeft wodkamerk Smirnoff aan de haak geslagen.
De naam Smirnoff zal vanaf de Grand Prix van Spanje op de VJM07 verschijnen. In ieder geval op de achtervleugel, maar bij geselecteerde races ook op de sidepods. Bovendien worden de helmen, overalls en teamkleding voorzien van het logo met de wenkbrauw.
Smirnoff wil de samenwerking met Force India niet alleen gebruiken om meer sterke drankjes te verkopen. In de persverklaring laat het weten de aanwezigheid in de Formule 1 ook te willen gebruiken om een sterke boodschap te verkondigen, namelijk dat drank en autorijden niet samen gaan.
“We vinden het verhaal van Force India geweldig”, zegt Smirnoff-directeur Matt Bruhn. “Dit team geeft de autosport nieuw elan en maakt het de gevestigde orde aardig lastig. Wij willen hen daar graag bij helpen en kijken uit naar een energieke en plezierige samenwerking.”
Force India-eigenaar Vijay Mallya voegt toe: “Het is fantastisch om een iconisch merk als Smirnoff in de Formule 1 te mogen begroeten. Ons team probeert altijd een professionele werkhouding te combineren met plezier en gezelligheid naast de baan. Smirnoff is de ideale partner om nieuwe fans te bereiken en hopelijk nog meer te vieren te hebben.”
Gerelateerd nieuws

Cadillac strikt Tommy Hilfiger als eerste Formule 1-sponsor: ‘Twee iconen’
04 juni 2025 10:00 - Nieuws

Szafnauer aast op comeback in Formule 1: ’60 is te jong om te stoppen’
12 februari 2025 18:00 - Nieuws


Otmar Szafnauer moest salarissen uit eigen zak betalen: ‘Dat ging om miljoenen’
08 oktober 2024 14:00 - Nieuws