Behalve het complete verslag van de Grand Prix van Singapore lees je in de nieuwe Formule 1 nog veel meer boeiende verhalen.

Timo Glock mag dan een vaste klant in de achterhoede zijn, de Duitser is ervan overtuigd dat zijn tijd nog moet komen. Linda van der Heide zocht de Virgin-coureur op om te weten te komen wanneer dan precies.

Dat het lichaam van een Formule 1-coureur tegen een stootje moet kunnen, moge duidelijk zijn. Maar de snelste vorm van autosport ter wereld is ook een mentaal meer dan uitdagende activiteit. Mischa Bijenhof zocht uit hoe coureurs omgaan met de eisen die de Formule 1 stelt aan de mentale voorbereiding van de coureurs.

Ross Brawn was lange tijd de wonderstrateeg van Ferrari, Vervolgens startte de rustige Brit zijn eigen team en bekroonde die gok meteen met een WK. Daarna nam Mercedes de boedel over en sindsdien vecht Brawn tegen de bierkaai. In een vragenvuur vertelt de ultra-Engelse teamchef van het ultra-Duitse Mercedes over zijn seizoen tot dusver.

Hoeveel miljoenen de FIA ook pompt in het verbeteren van de veiligheid op en rond de circuits, autosport blijft een gevaarlijke bezigheid. Daarom kan geen Grand Prix zonder de inzet van medische teams, waarvan de belangrijkste de Medical Car bemant. Linda van der Heide liep een dagje mee met chauffeur Alan van de Merwe en de hoogste FIA-dokter Gary Hartstein om alles te weten te komen over hoe eerste hulp in de Formule 1 werkt.

Zuid-Afrika wordt vooral met de Formule 1 geassocieerd dankzij wereldkampioen Jody Scheckter. Maar de banden tussen de F1 en Zuid-Afrika waren veel sterker en langduriger dan je zou denken. Mischa Bijenhof dook in de geschiedenis van de Zuid-Afrikaanse Formule 1-geschiedenis.

Plus natuurlijk de belangrijkste nieuwsontwikkelingen en achtergronden, de mooiste foto’s, Sebastian Vettels preview op de Grand Prix van Japan en spraakmakende columns. Mis ‘m niet!

Formule 1 nummer 15 ligt op donderdag 29 september in de winkel.