Dat Red Bull alles anders doet dan andere teams wisten we al. Dat anders niet per se slecht is, werd ook weer eens duidelijk. Red Bull presenteerde pas afgelopen donderdag haar auto. Niet op de fabriek, niet op het circuit. Nee, het privé-eilandje van het Ritz Carlton Hotel vormde het decor van de 1002nd Arabian Night.
 
Red Bull had zich laten inspireren door Aladin, Sinbad en Ali Baba. De uitnodiging voor het feest ontvingen we in een goudgekleurd kistje met als inhoud een ‘magische’ armband. Zonder de zwarte kralenband met hanger, geen toegang tot het paradijs.

Red Bull had werkelijk alles uit de kast gehaald om een fantastische sfeer te creëren. Olielampen, Perzische tapijten en buikdanseressen in overvloed. De lokale cuisine smaakte heerlijk, de champagne vloeide rijkelijk en de vanuit Dubai overgevlogen fotomodellen leefden zich volgens plan uit op de dansvloer.

En de nieuwe auto’s dan? Door de informele sfeer vergaten we bijna waarvoor we op het eiland waren. Tot zonder aankondiging de promofilm werd gestart. Niks geen ellenlange speeches en gezwets over hoe geweldig de auto is. Gewoon beelden van de vier auto’s in actie op het circuit van Paul Ricard. Het einde van de film was het startschot voor de presentatie van de wagens. Uit het niets verschenen opeens de nieuwe bolides. Met kabels hingen ze in de lucht. Voor een moment werden ze geflankeerd door de Red Bull en Toro Rosso-coureurs. De gastvrouw stelde ze één voor één voor, waarmee gelijk een einde kwam aan het officiële gedeelte en het startschot werd gegeven voor een goed feest. Geschatte kosten: een half miljoen.

Linda…