De FIA heeft aangekondigd dat er komende zondag twee DRS-zones zullen zijn op het Buddh International Circuit. Beide zones liggen uiteraard op de lange rechte stukken van de baan.

De internationale autosportbond heeft besloten dat het eerste detectiepunt voor het drag reduction system vlak voor bocht drie ligt, waarna het activatiepunt halverwege het opvolgende rechte stuk en DRS  vanaf daar en in de aanloop naar de langzame bocht vier dus gebruikt kan worden.

Het tweede activatiepunt ligt vervolgens na bocht vijftien. Daarna volgt nog een kort recht stukje en bocht zestien, een knik naar links. 36 meter na deze bocht kan de verstelbare achtervleugel vervolgens op activatiepunt nummer twee opengesteld worden op het rechte stuk waar ook start/finish ligt.

Zoals altijd is het gebruik van DRS in de vrije trainingen en kwalificaties niet aan enige restricties gebonden. In de race mag het pas twee ronden na de start (of herstart) gebruikt worden. Om in aanmerking te komen om de verstelbare achtervleugel op een activatiepunt open te stellen, moet een coureur bij het passeren van een detectiepunt echter wel binnen één tel van de coureur voor hem rijden.