Dat er meer in de CT05 zit, konden ook Kobayashi’s teamgenoot Marcus Ericsson en gelegenheidscoureur Rossi niet laten zien. Ericsson en Rossi waren voorlaatste en laatste in VT1 en in VT2 was Ericsson na een half uurtje al klaar en liet hij alleen Jules Bianchi, die slechts drie rondjes reed, achter zich. “De eerste training was ondanks het gebrek aan grip nuttig, want we vonden – ondanks dat het aanvankelijk voelde alsof we op ijs reden – wat later in de sessie best een aardige balans”, vertelt Ericsson. “Helaas voerde ik tussen de trainingen door wat veranderingen door die averechts uitpakten en moesten we teruggrijpen op de afstelling uit VT1, waarna ik de auto vervolgens na slechts dertien rondjes aan de kant moest zetten met een versnellingsbakprobleem. Dat was niet ideaal”, zo resumeert de Zweed zijn dag treffend. Rossi
Rossi is een stuk positiever dan de vaste krachten, na wat zijn eerste echte kennismaking met de CT05 was. “De nieuwe auto is compleet anders dan die uit 2013, maar ik vond het rijden erg leuk.” “De balans was eigenlijk best aardig”, zegt de Amerikaan zelfs. “Er waren wel wat dingetjes mis, zoals het feit dat het binnenste voorwiel telkens blokkeerde als ik een bocht hard aanremde, maar we wisten dat te verbeteren en ik kreeg steeds meer vertrouwen in de auto, dus ik ben tevreden over mijn dag en bijdrage.”