In Australië slaagden beide HRT-coureurs er niet in zich te kwalificeren voor de race. De problemen die daar aan ten grondslag lagen, lijken te zijn verminderd.

 

Dat is althans de stelling van Pedro de la Rosa. De Spanjaard kende vorige week een ongelukkige comeback, door problemen met de stuurbekrachtiging en de koeling. Nu deze grotendeels opgelost zijn, moet het team, zeker met het gebruik van DRS, in staat zijn zich te kwalificeren.

 

De la Rosa: “We hebben de auto op meerdere fronten kunnen verbeteren. We hebben een week de tijd gehad om met meer oog voor detail de auto’s in elkaar te zetten. De problemen die er waren hebben we verholpen. Bovendien rijden we hier met het gebruik van het DRS-systeem, iets wat we in Australië nog niet konden. Ik ben optimistisch gestemd.”

 

“DRS levert over het algemeen negen tienden per ronde op. Die seconde kan net voor ons het verschil maken tussen wel of niet kwalificeren. We hebben die seconde dan ook hard nodig”, aldus De la Rosa.

 

Het matige optreden in Melbourne kwam voor de op een na oudste coureur van het deelnemersveld niet als een verrassing. “Dat was wel ingecalculeerd. Ook nu kunnen we er niet van uit gaan dat we ons zomaar kwalificeren, maar we staan er aanmerkelijk beter voor dan een week geleden”, besluit de Spanjaard.