Ericsson debuteerde in 2014 bij Caterham. Vorig jaar reed hij bij Sauber vijf keer in de punten, maar dit jaar is hem dat in de teleurstellende C35 nog niet gelukt. “Volgend jaar ga ik mijn vierde seizoen in, dus dan wil ik graag een wat meer competitieve auto waarin ik echt kan laten zien wat ik kan. Ik ben beter geworden als coureur – ik heb het alleen nog niet kunnen bewijzen.” Het liefst zit Ericsson volgend jaar in een auto waarmee hij regelmatig om de punten kan strijden. Williams zou dus ideaal zijn, geeft Ericsson toe. Maar ook een nieuw Sauber-contract kan volgens hem interessant zijn. “Er gebeurt momenteel veel bij Sauber. Ik ben benieuwd welke kant het team op gaat, met al het nieuwe personeel.” Sauber zat begin dit jaar dicht tegen een faillissement aan, totdat in juli een overname door de investeringsmaatschappij Longbow Finance de renstal redde. Er wordt gefluisterd dat Ericsson via zijn sponsors goede banden heeft met de nieuwe teameigenaar. Zelf ontkent de coureur die geruchten.
Sutton Images

Vincent Sondermeijer
22 september 2016
Marcus Ericsson zegt voor volgend seizoen in gesprek te zijn met verschillende teams. Het contract van de Zweed met Sauber loopt aan het einde van dit jaar af.
Ericssons management voert besprekingen met alle teams die voor 2017 nog een of meerdere stoeltjes vrij hebben: Williams, Renault, Manor en Sauber. Bij dat laatste team rijdt Ericsson sinds 2015. De Zweed zegt ook met Force India om tafel te zitten, maar omdat Sergio Pérez daar hoogstwaarschijnlijk blijft, lijkt dat team geen echte optie.
“Er is nog niets besloten, maar hopelijk weet ik snel waar ik aan toe ben”, zegt Ericsson. “Mijn voornaamste doel is in de Formule 1 te blijven, in een zo goed mogelijke auto. Het is belangrijk met alle teams te blijven praten. Dan zien we wel wat er gebeurt.”
Beter geworden
Ericsson debuteerde in 2014 bij Caterham. Vorig jaar reed hij bij Sauber vijf keer in de punten, maar dit jaar is hem dat in de teleurstellende C35 nog niet gelukt. “Volgend jaar ga ik mijn vierde seizoen in, dus dan wil ik graag een wat meer competitieve auto waarin ik echt kan laten zien wat ik kan. Ik ben beter geworden als coureur – ik heb het alleen nog niet kunnen bewijzen.” Het liefst zit Ericsson volgend jaar in een auto waarmee hij regelmatig om de punten kan strijden. Williams zou dus ideaal zijn, geeft Ericsson toe. Maar ook een nieuw Sauber-contract kan volgens hem interessant zijn. “Er gebeurt momenteel veel bij Sauber. Ik ben benieuwd welke kant het team op gaat, met al het nieuwe personeel.” Sauber zat begin dit jaar dicht tegen een faillissement aan, totdat in juli een overname door de investeringsmaatschappij Longbow Finance de renstal redde. Er wordt gefluisterd dat Ericsson via zijn sponsors goede banden heeft met de nieuwe teameigenaar. Zelf ontkent de coureur die geruchten.
Ericsson debuteerde in 2014 bij Caterham. Vorig jaar reed hij bij Sauber vijf keer in de punten, maar dit jaar is hem dat in de teleurstellende C35 nog niet gelukt. “Volgend jaar ga ik mijn vierde seizoen in, dus dan wil ik graag een wat meer competitieve auto waarin ik echt kan laten zien wat ik kan. Ik ben beter geworden als coureur – ik heb het alleen nog niet kunnen bewijzen.” Het liefst zit Ericsson volgend jaar in een auto waarmee hij regelmatig om de punten kan strijden. Williams zou dus ideaal zijn, geeft Ericsson toe. Maar ook een nieuw Sauber-contract kan volgens hem interessant zijn. “Er gebeurt momenteel veel bij Sauber. Ik ben benieuwd welke kant het team op gaat, met al het nieuwe personeel.” Sauber zat begin dit jaar dicht tegen een faillissement aan, totdat in juli een overname door de investeringsmaatschappij Longbow Finance de renstal redde. Er wordt gefluisterd dat Ericsson via zijn sponsors goede banden heeft met de nieuwe teameigenaar. Zelf ontkent de coureur die geruchten.
Gerelateerd nieuws

Einde aan speculaties: Bottas en Zhou rijden ook in 2024 voor Alfa Romeo
14 september 2023 11:19 - 2023-GP-Singapore



Alfa Romeo presenteert als eerste team daadwerkelijke bolide voor 2023
07 februari 2023 10:15 - Nieuws
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Paddockpraat – De podcast van Formule1.nl
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."