 
        
        
 
                                                
                            Daan de Geus
                            
                    30 augustus 2016
                                        
    
    
            
                        
    
    
    
            De FIA gaat onderzoeken hoe het kan dat de beschermende cockpitrand van Kevin Magnussens Renault los kwam bij zijn harde crash op Spa.
        
    
    
            
        
                    
    
    
            Die cockpitrand – of headrest, zoals deze in het Engels wordt genoemd – is namelijk juist een veiligheidsmaatregel die ontworpen is om bij een dergelijke crash te blijven zitten.
        
    
    
            
        
    
                    
    
            De headrest dient om zijdelingse bewegingen van het hoofd op te vangen als een coureur crasht, maar bij Magnussen kwam deze direct los bij de initiële klap tegen de bandenstapels aan.
        
    
    
            
        
    
    
            Magnussen raakte bij de crash licht gewond aan zijn linkerenkel, maar verwacht er komend weekend gewoon bij te zijn in Monza voor de Grote Prijs van Italië.
        
    
    
            
                    
                
            
            
            Gerelateerd nieuws
 
            Laura Villars daagt FIA voor de rechter: ‘Democratie is geen bedreiging, het is kracht’
30 oktober 2025 14:00 - Nieuws
 
            Felipe Massa gefileerd over titeleisen: ‘Rechtbank is geen debatclub’
30 oktober 2025 11:00 - Nieuws
 
            FIA veegt vloer aan met Massa over ‘kwellende’ schadeclaim: ‘Negeert zijn eigen fouten’
29 oktober 2025 16:00 - Nieuws
 
            Felipe Massa vecht verloren titel aan, miljoenenzaak van start in Londen
29 oktober 2025 12:00 - Nieuws