

Daan de Geus
30 augustus 2016
De FIA gaat onderzoeken hoe het kan dat de beschermende cockpitrand van Kevin Magnussens Renault los kwam bij zijn harde crash op Spa.
Die cockpitrand – of headrest, zoals deze in het Engels wordt genoemd – is namelijk juist een veiligheidsmaatregel die ontworpen is om bij een dergelijke crash te blijven zitten.
De headrest dient om zijdelingse bewegingen van het hoofd op te vangen als een coureur crasht, maar bij Magnussen kwam deze direct los bij de initiële klap tegen de bandenstapels aan.
Magnussen raakte bij de crash licht gewond aan zijn linkerenkel, maar verwacht er komend weekend gewoon bij te zijn in Monza voor de Grote Prijs van Italië.
Gerelateerd nieuws

FIA reageert op zorgen Albon 2026-reglement: ‘Slimme coureurs hebben al de overhand’
25 augustus 2025 13:00 - Nieuws

Ben Sulayem schermt met steun van bonden in race om FIA-voorzitterschap
19 augustus 2025 15:00 - Nieuws

FIA verduidelijkt 2026-regels F1: ‘Auto’s nog niet klaar, kritiek komt te vroeg’
13 augustus 2025 17:15 - Nieuws

Albon sceptisch over nieuwe regels: ‘Slimme coureurs kunnen het systeem misbruiken’
07 augustus 2025 12:30 - Nieuws