
Bouke van den Berg
23 november 2012
De FIA wil volgend jaar aan elk geschikt circuit volgend jaar een tweede DRS-zone toevoegen. Dit moet het aantal inhaalacties in de Grands Prix hoog houden.
De autosportfederatie legt volgend jaar het gebruik van de verstelbare achtervleugel aan banden in de vrije trainingen en kwalificatie. Coureurs kunnen hun vleugel ook dan alleen nog maar in de DRS-zones openklappen.
Gevreesd wordt dat teams de auto’s anders zullen afstellen als er maar één inhaalzone is. Inhalen wordt hierdoor lastiger, iets dat de FIA wil voorkomen. De organisator van het F1-kampioenschap heeft daarom openlijk de wens uitgesproken om aan zo veel mogelijk circuits een DRS-zone toe te voegen.
Bij de meeste banen moet dat eenvoudig kunnen, maar bij Monaco lijkt een tweede inhaalzone weer onwaarschijnlijk.
Gerelateerd nieuws

Red Bull waarschuwde FIA voor uitlokken schorsing Verstappen door rivalen
16 juni 2025 18:00 - GP Canada

FIA-steward Warwick geschorst na ‘ongeautoriseerde’ uitspraken over Verstappen
14 juni 2025 09:30 - GP Canada

Montoya voorspelt boycot bij schorsing Verstappen: ‘Niemand komt dan naar Oostenrijk’
10 juni 2025 15:30 - Nieuws

Aanvraag Red Bull goedgekeurd, Formule 1-debuut Arvid Lindblad (17) ophanden
10 juni 2025 14:30 - Nieuws