Door alle ophef over de teamorders van Red Bull en de variabele regels voor geblazen diffusors zou je bijna vergeten dat de strijd op de baan ongekend spannend was in Silverstone. Op alle zaken wordt uitgebreid ingegaan in het nieuwe nummer van Formule 1. Met verder de beste foto’s, interviews, achtergronden en nog veel meer!

Kleintjes kopen groot in
Door opnieuw een samenwerking aan te gaan met Renault hoopt Williams op een terugkeer van zijn gloriedagen. Virgin verwacht na een moeilijke seizoensstart met hulp van McLaren een nieuwe impuls te krijgen. Hulp van buitenaf dus. Wordt daarmee het einde van onafhankelijke teams ingeluid?

‘We zijn geen eendagsvlieg’
Christian Horner is een van de jongste teambazen in de Formule 1, maar heeft al meer meegemaakt dan veel van zijn oudere collega’s. De onderkoelde Brit stuurde zijn renstal desondanks naar een fraai kampioenschap en lijkt op weg dat kunstje dit jaar te herhalen. We spraken met Horner over ruziënde rijders, reglementen en de honger naar succes.

Eindelijk weer Alonso
Na vier dagen lang gejeremieer rond difussors, reglementen en protesten krijgt de Grand Prix van Engeland niet het einde dat zij verdient. De verrassende zege van Fernando Alonso, zijn eerste in negen maanden, wordt overschaduwd door een nieuwe teamorder-rel, ditmaal met de Red Bull-coureurs als hoofdrolspelers.

Toch tevreden met de laatste plaats
Commotie bij HRT. Indiër Narain Karthikeyan moest bij de Grand Prix in Silverstone plaatsmaken voor Daniel Ricciardo. Introductie van een leergierige Australiër.

Talent op een zijspoor
Hij wordt door velen beschouwd als een toekomstige racewinnaar, wie weet zelfs een wereldkampioen. Toch is Nico Hülkenberg dit jaar slechts testrijder. Als warmhoudertje voor het grote werk, maar misschien ook als begin van het einde. “Als ik volgend jaar niet kan racen, is het afgelopen.”