Na een welverdiende zomerpauze pakte de Formule 1 in België de draad weer op met een spetterende race. Lees er alles over in het nieuwe nummer van Formule 1, met verder veel nieuws, interviews, achtergronden en de beste foto’s!

Alles op alles voor Giedo
Giedo van der Garde greep afgelopen weekend naast het GP2-kampioenschap. Dé titel die hij dacht nodig te hebben om de overstap te maken naar de Formule 1. Maar ook zonder die prijs is er een gedegen kans dat Van der Garde volgend jaar zijn Formule 1-debuut maakt.

Een jonge geest in een oud lichaam
Het zijn zware tijden voor Rubens Barrichello. De Grand Old Man van de Formule 1 maakt een sportief rampjaar mee, maar is naar eigen zeggen nog niet klaar met de Formule 1. Integendeel: “Ik wil volgend jaar wereldkampioen worden.”

Niets brengt Vettel uit balans
Sebastian Vettel wint de Grand Prix van België. Business as usual, zou je denken. Maar niet volgens Red Bull. Het team, dat met kop en schouders boven de rest uitsteekt en beide kampioenschappen aanvoert, maakte zich tot zaterdagavond laat grote zorgen. En toch eindigt de Grand Prix weer in een één-twee voor de drankjesfabrikant. Tot vertwijfeling van de concurrentie.

Jérôme’s en zijn helpers
Hij moet zelf het gaspedaal beroeren, de wagen besturen en de juiste inschattingen maken, maar om dat zo goed mogelijk te doen, krijgt Jérôme D’Ambrosio voorafgaand aan de race de nodige hulp. Op de achtergrond werken anonieme helden keihard om hun rijder zo goed mogelijk te begeleiden. Wij geven die helpers een gezicht.

Op volle toeren
Ongetwijfeld dacht Max Mosley aan de glorieuze jaren zeventig toen hij de firma Cosworth benaderde om de nieuwkomers in de Formule 1 voor een habbekrats Formule 1-motoren te leveren. Maar intussen kijkt de een na de ander reikhalzend uit naar een nieuwe motorleverancier. Cosworth lijkt zijn reputatie geen eer aan te kunnen doen. Toch bouwde Cosworth ooit de meest succesvolle motor in de geschiedenis van de Formule 1: de DFV.