HRT kan in Maleisië eindelijk beschikken over de nieuwe voorvleugel, nadat het in Australië nog noodgedwongen met de oude versie moest rijden.

De nieuwe vleugel heeft afgelopen week de crashtests van de FIA doorstaan. Het team was er niet in geslaagd deze procedure, die door FIA-personeel moet worden bijgewoond, te voltooien voor de openingsrace van het seizoen.

Teambaas Colin Kolles arriveerde vandaag met aardig wat extra baggage in Kuala Lumpur. In een aantal grote kartonnen dozen bracht hij delen van de HRT F111 mee, waaronder enkele neuzen.

“In Australië deden we in de kwalificatie nog een shakedown”, zegt Kolles. “De rijders keken constant in hun spiegels om snellere auto’s niet in de weg te zitten. Maar alles functioneerde, ook de verstelbare achtervleugel.”

Het belangrijkste doel voor HRT is om binnen 107 procent te blijven van de snelste tijd in Q1. Vitantonio Liuzzi kwam in Melbourne 1,7 seconden tekort om aan de norm te voldoen. Narain Karthikeyan was drie seconden te langzaam om zich te kwalificeren voor de race.