Charles Leclerc kan de motor die hem in Bahrein door een probleem van de zege afhield gewoon gebruiken tijdens de volgende Grand Prix, in China.

Dat heeft Ferrari bevestigd, met het Italiaanse team dat verder uit de doeken heeft gedaan wat er precies mis was met de hybride V6-turbokrachtbron achterin Leclercs bolide: volgens de Scuderia was er kortsluiting ontstaan in het controlesysteem van het motorinjectiesysteem.

Het probleem heeft zich volgens Ferrari nooit eerder voorgedaan, maar betekende dat Leclerc in Bahrein de zege misliep. De Monegask domineerde de race, maar verloor vermogen door het motorprobleem en werd tien ronden voor het eind ingehaald door Lewis Hamilton (Mercedes). Leclerc finishte uiteindelijk als derde.

Dat Leclerc volgende week, in China, dezelfde motor kan gebruiken als in Bahrein, lijkt erop te wijzen dat Ferrari het probleem heeft kunnen verhelpen zonder dat een motorwissel nodig is. Dat is goed nieuws voor Lerclerc, want afhankelijk van het motoronderdeel mag elke coureur per jaar maar twee of drie exemplaren gebruiken voor er een gridstraf volgt.