Een kleine opsteker voor McLaren: het team heeft in Chandon een nieuwe sponsor gevonden. Titelsponsor wordt de champagneproducent echter niet.

De stickers van het Franse bedrijf (onderdeel van champagneconglomeraat Moët&Chandon) sieren de zijkanten van de monocoque van de MP4-30. De presentatie van de sponsordeal vond woensdag plaats op het McLaren-hoofdkwartier in Woking.

McLaren kan het sponsorgeld goed gebruiken. Sinds het vertrek van Vodafone als hoofdsponsor eind 2013 zijn de bolides van de Engelse renstal akelig leeg. Door de slechte resultaten dit jaar dreigt het team bovendien een boel prijzen- en televisiegeld mis te lopen. Teambaas Eric Boullier gaf eerder deze maand toe dat McLaren daarvan de gevolgen zal voelen.

De deal met Chandon laat evenwel onverlet dat er nog steeds een gapend gat zit op de plek die eerder werd ingenomen door de tientallen miljoenen Britse ponden van titelsponsors als Vodafone en West. Zowel Boullier als CEO Ron Dennis meldden begin dat jaar dat McLaren geen titelsponsor nodig heeft. Maar als de geruchten kloppen dat Santander en Johnny Walker hun sponsoring willen stopzetten, zal het team toch echt op zoek moeten naar een nieuwe hoofdsponsor.