Behalve dat de Formule 1 commissie het geluid wil verbeteren, heeft het er ook op ingezet de auto’s weer meer ‘aantrekkelijk’ te maken door de zogenaamde ‘miereneter- en getrapte-neuzen’ in de ban te doen. Enkele wijzigingen aan het technische reglement – betreffende de dimensies waar binnen de neuzen en neuspunten moeten vallen – moeten er volgens Auto, Motor und Sport voor zorgen dat het met ingang van 2015 ‘definitief afgelopen is met deze hatelijke neuzen’. Vuurwerk
De belanghebbenden uit de Formule 1 commissie – de teambazen, commerciële uitbater Bernie Ecclestone, de FIA, motorfabrikanten en bandenleverancier Pirelli – willen verder dat de auto’s niet alleen mooier, maar ook spectaculairder worden. Als het aan de commissie ligt, gaan de auto’s met ingang van 2015 weer ouderwets vonken produceren zoals ook in de jaren ’80 en ’90 het geval was, al dient dit vuurwerk dit keer wel middels een kunstgreep verzorgd te worden. Om te kijken of dit mogelijk is, rijden Ferrari’s Kimi Räikkönen en Mercedes’ Nico Rosberg tijdens de eerste vrije training in Oostenrijk met titaniumplaatjes die aan de bodemplaat van de bolides bevestigd zijn. Of het inderdaad vuurwerk oplevert, zien we dus vandaag al.