HRT wil voortborduren op wat naar eigen zeggen een ‘positief’ weekend was in Monaco. Naar Canada neemt het Spaanse team een nieuwe achtervleugel mee.

Deze nieuwe achtervleugel is speciaal ontworpen voor het circuit Gilles Villeneuve, dat om weinig downforce vraagt. Pedro de la Rosa, die Monaco al na de eerste ronde moest opgeven, is vol verwachting. “Misschien helpt het ons de stijgende lijn voort te zetten. Een goede topsnelheid is in Canada uitermate belangrijk, maar tegelijkertijd wil je ook voldoende grip hebben om de bochten uit te accelereren. Dat maakt het moeilijk om de baan te begrijpen.” 

De lange rechte stukken van het circuit, afgewisseld met langzame bochten, maken het circuit bij uitstek geschikt voor inhaalacties. Daardoor is de Grand Prix van Canada bij velen geliefd, zo ook bij Narain Karthikeyan. “Vorig jaar lag ik op de veertiende plaats, voordat ik een straf kreeg”, vertelt de Indiër. “Het was een gekke race en dat kan dit jaar zomaar weer zijn. Het weer speelt namelijk altijd een grote rol tijdens de Canadese Grand Prix. Daar kunnen dan kansen liggen voor ons.” 

Teambaas Luis Pérez-Sala is evenmin gereserveerd in zijn verwachtingen. “Vorig jaar behaalden we hier ons beste resultaat ooit. Het circuit zou onze auto ook goed moeten liggen. We hebben problemen in snelle bochten, maar die heeft het circuit niet. Aan de andere kant is het jammer dat we geen KERS hebben, dat zou op de rechte stukken goed van pas komen. Maar we hebben dus wel die nieuwe achtervleugel, waarmee we hopen progressie te kunnen blijven boeken.”