*

0

Formule1

Red Bull twijfelt niet aan gelijke behandeling door Renault
| Daan de Geus | Sutton Images

Red Bull twijfelt niet aan gelijke behandeling door Renault

Teambaas Christian Horner is er zeker van dat zijn team Red Bull over een identieke motor beschikt als het Renault-fabrieksteam waar het klant van is.

“We hebben er ook nooit aan getwijfeld dat we gelijkwaardig worden behandeld door Renault”, wordt Horner geciteerd door Crash.net. De Red Bull-teambaas haakt daarmee in op het recente aanscherpen van de motorregels door de FIA om te garanderen dat klantenteams zoals Red Bull over dezelfde hardware, software en engine modes beschikken als de fabrieksteam van de autofabrikanten.

Het enige wat anders is, zo geeft Horner aan, is dat Red Bull een andere brandstofleverancier heeft. Renault gebruikt zelf BP/Castrol, net als haar andere klant McLaren, terwijl Red Bull met ExxonMobil werkt. Renaults managing director Cyril Abiteboul erkent dat dit voor ‘minieme verschillen’ kan zorgen, maar meer ook niet. “Red Bull weet dat ook en heeft zelf voor een andere brandstofleverancier gekozen.”

Renaults managing director Cyril Abiteboul en Red Bull-teambaas Christian Horner.

Zelfs met een andere brandstofleverancier heeft Red Bull echter ‘niets zorgwekkends gezien wat betreft het product dat we van Renault ontvangen’, verklaart Horner. Hij heeft het dan over de status die Red Bull als (gelijkwaardige) klant geniet. Horner heeft eerder namelijk wel zijn zorgen uitgesproken over Renaults motorontwikkelingsprogramma voor 2018, dat zeker in de eerste plaats meer op betrouwbaarheid dan performance is gericht.

MGU-K
Wellicht zorgwekkend motornieuws voor Red Bull (en McLaren en Renault zelf) is echter dat Autosport vorige week berichtte dat nog niet duidelijk is wanneer Renaults nieuwe MGU-K (onderdeel van het hybridesysteem) komt.

Deze ‘nieuwe’ MGU-K had eigenlijk vorig jaar al geïntroduceerd moeten worden, maar vanwege zorgen om de betrouwbaarheid diende Renault terug te grijpen op een specificatie uit 2016, die vervolgens heel 2017 is gebruikt.

Volgens Abiteboul komt de tweede generatie MGU-K eraan en is deze inmiddels verder ontwikkeld en onderdeel van een veel grotere update van het energy recovery system, maar hij wil nog niet zeggen wanneer dit wordt gebracht.

Meer nieuws

Vorig bericht | 06-03-2018 - 10:56 Sirotkin maakt zich geen zorgen om de druk en Kubica Lees het volledige bericht

Volgend bericht | 06-03-2018 - 18:16 Barcelona dag 5: Vettel bovenaan, Verstappen derde ondanks onderbreking Lees het volledige bericht

Vorige Volgende

Reacties
  • Formule 1 nr. 9 is uit!
  • Formule 1 nr. 8 is uit!
  • Formule 1 nr. 7 is uit!
  • Formule 1 nr. 6 is uit!
  • Formule 1 nr. 5 is uit!
In de nieuwste Formule1:

Max Verstappen onverstoorbaar naar podium | 50e zege Sebastian Vettel | De magie van Le Mans | Interviews met Wilfred Genee, Honda-chef Yamamoto en vaste paddockklant Mister Moko Bestel de nieuwste Formule1 Word abonnee

Formule1

GP Frankrijk 2018 2018/06/22 12:00:00

Nog tot de 1e Vrije Training

Details

  • CircuitCircuit Paul Ricard

  • LocatieFrankrijk

  • Aantal rondes53

  • Afstand per ronde5,861 kilometer

  • Totale afstand309,626 kilometer

Planning GP Frankrijk

  • Begint: 22-6-2018 12:00

    GP Frankrijk 2018 – 1e Vrije Training
  • Begint: 22-6-2018 16:01

    GP Frankrijk 2018 – 2e Vrije Training
  • Begint: 23-6-2018 13:00

    GP Frankrijk 2018 – 3e Vrije Training
  • Begint: 23-6-2018 16:00

    GP Frankrijk 2018 – Kwalificatie
  • Begint: 23-6-2018 16:00

    GP Frankrijk 2018 – Kwalificatie sessie 1
  • Begint: 23-6-2018 16:27

    GP Frankrijk 2018 – Kwalificatie sessie 2
  • Begint: 23-6-2018 16:48

    GP Frankrijk 2018 – Kwalificatie sessie 3
  • Begint: 23-6-2018 17:00

    GP Frankrijk 2018 – Startopstelling
  • Begint: 24-6-2018 16:10

    GP Frankrijk 2018 – Race

Circuit Paul Ricard