*

Renault-coureurs rukken op naar voren: ‘Hele goede race’

Vincent Malafronte

Vincent Malafronte

13 oktober 2019 10:05

Renault-coureurs rukken op naar voren: ‘Hele goede race’
Motorsport Images

Het team van Renault beleefde een enerverende zondag. De kwalificatie draaide uit op een teleurstelling, met Nico Hülkenberg en Daniel Ricciardo op respectievelijk plek vijftien en zestien. In de race maakte het Franse het team de kwalificatie echter goed door met twee wagens in de top tien te eindigen.

Lees ook: Mercedes grijpt zesde constructeurskampioenschap na zege Bottas

Ricciardo was zichtbaar tevreden voor de camera van Ziggo Sport na afloop van de race. “Vanochtend liep het niet goed, we hadden een probleem met de achterkant.  Ik wist al tijdens de sessie dat er iets niet goed was. Daar heeft het team na de kwalificatie aan gewerkt. Daarom ging ik eruit in Q1″, licht hij zijn teleurstellende kwalificatie toe.

In de middag keerde het tij echter voor Renault en wist Ricciardo als zevende te eindigen (wat na de tijdstraf van Charles Leclerc een zesde plek werd). “De race ging goed!”, begint hij. “Het was leuk, we hadden veel snelheid en we haalden veel coureurs in. Onze strategie om te eindigen op de zachte band was goed.”

(Tekst loopt door onder de foto)

Foto: Motorsport images.

Ook in de andere Renault heerste tevredenheid, want Hülkenberg pakte met zijn tiende plek nog een punt mee in Japan. “Het was een goede race, ik heb heel hard gevochten”, vertelt hij Ziggo sport. “De start was goed, want ik ging gelijk van vijftien naar tien. Daarna zat ik achter andere auto’s aan, dat was niet goed voor de banden.” Dat Hülkenberg door zijn teamgenoot is verslagen kwam door de strategie. “We hadden vandaag een gesplitste strategie. Maar misschien had ik die van hem wel moeten hebben!”, grapt hij.

Vincent Malafronte

Vincent Malafronte

Vincent Malafronte (1995) groeide op tijdens het Schumachertijdperk, maar begon de sport pas intensief te volgen na het (eerste) pensioen van zijn jeugdheld. Kwam in 2018 bij FORMULE 1 terecht, waar hij vooral schrijft tijdens de Grand Prix weekenden. Hij is geïnteresseerd in de laatste nieuwtjes en geruchten, achtergrondverhalen, het politieke spel in het miljoenencircus en de roemruchte geschiedenis van de Formule 1. Daarnaast heeft hij belangstelling voor de Formule E, geschiedenis en luchtvaart.

Gerelateerd