Komend seizoen moet Sauber het nog met één jaar oude Ferrari-motoren doen, maar vanaf 2018 kunnen er wel eens Honda’s achterin de Zwitserse bolides liggen.

Dat bericht het Duitse Auto, Motor und Sport, dat meldt dat er al gesprekken gaande zijn tussen Sauber en de Japanse motorleverancier, die momenteel nog uitsluitend met McLaren werkt.

Honda keerde in 2015 terug in de Formule 1, na haar eigen team eind 2008 te hebben opgedoekt. In 2015 en 2016 had het geen middelen en intentie met een klant te werken, maar dat kan veranderen.

Yusuke Hasegawa, het hoofd van Honda’s motorproject, verklaarde eind 2016 namelijk al dat Honda haar fabriek heeft uitgebreid in afwachting van een eventueel tweede team om mee te werken.

Volgens Auto, Motor und Sport heeft Sauber haar motordeal met Ferrari niet tussentijds verlengd en loopt de overeenkomst tussen deze partijen eind 2017 af.

De Duitse publicatie kaart daarbij aan dat Sauber zonder risico rond kan shoppen op de motormarkt, door de in 2016 afgesproken regel die voorkomt dat een team zonder motorleverancier komt te zitten.

De geruchten over Sauber en Honda komen daarbij niet uit de lucht vallen. In 2015 zongen deze ook al rond. Bij Sauber wordt de laatste tijd weer geïnvesteerd na de overname door Longbow Finance.