(tekst loopt door onder de video)
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Bij Comtoyou treft Coronel ook nog een andere oude bekende, al is die in een nieuw jasje gestoken: de Seat Cupra. Coronel reed eerder in het WTCC zes jaar lang met Seat. “In die jaren heb ik de nodige successen behaald met Cupra’s”, memoreert Coronel, die na een wat teleurstellend 2018 op een herhaling van dat soort mooie resultaten hoopt: “Het moet nu toch lukken weer een keer a moment of fame te pakken.”
“Het zal niet makkelijk zijn”, weet Coronel echter, “want er keren veel grote rijders van weleer terug in de WTCR. Aan de andere kant heb ik vertrouwen in de auto en het team, en laten we hopen dat het geluk nu ook eens mijn kant op valt. Door de vroege en goede voorbereiding, moet het toch weer eens lukken voor podiumplekken te gaan”, zo toont hij vertrouwen.(tekst loopt door onder de foto)
Coronel test woensdag en donderdag op Zandvoort met zijn nieuwe auto. Die zal dan nog in het wit uitgevoerd zijn, voor het nieuwe seizoen wordt deze in zijn inmiddels traditionele overwegend gele kleurstelling gespoten. Met dit jaar startnummer 50: “Om mijn sponsor DHL extra in het zonnetje te zetten, want ze bestaan precies vijftig jaar.”
Bij Comtoyou krijgt Coronel Aurélien Panis, zoon van ex-Formule 1-coureur Olivier Panis, als teamgenoot. De Seats worden door performance-afdeling Cupra in Spanje gebouwd. “Jaime Puig, oud-teammanager van het Seat WTCC-team, speelt daarbij een belangrijke rol. Dat gaf mij ook de doorslag hiervoor te kiezen”, zegt Coronel, wiens Cupra verder door Comtoyou gefinetuned zal worden. De eerste WTCR-races zijn 6 en 7 april in Marokko.
Foto’s: Tom Coronel Racing.