*

0

Formule1

Toro Rosso-duo: ‘Verliezen terrein in ontwikkelingsrace’
| Daan de Geus | Sutton Images

Toro Rosso-duo: ‘Verliezen terrein in ontwikkelingsrace’

Toro Rosso heeft haar auto niet zo snel doorontwikkeld als gedacht en verliest terrein in de ontwikkelingswedloop, zo constateren Daniil Kvyat en Carlos Sainz.

“Begin dit jaar hadden we een auto waarmee we makkelijk Q3 haalden, maar dat is inmiddels behoorlijk moeilijk geworden”, vat Kvyat de situatie treffend samen in gesprek met Autosport.

“Om eerlijk te zijn, hebben we onze auto minder snel ontwikkeld dan gedacht. We komen op dat vlak wat te kort”, erkent de Rus, volgens wie het vooral belangrijk is dat Toro Rosso’s STR12-bolide nog verbeterd wordt met oog op de zaterdagen: “Want de kwalificatie is dit jaar heel belangrijk.”

Teamgenoot Sainz denkt dat teams als Renault en en McLaren vanaf heden voor Toro Rosso zullen zitten in de kwalificatie, maar acht teams als Force India en Haas wel binnen bereik.

Teambaas Franz Tost met Kvyat en Sainz, die Toro Rosso terrein zien verliezen in de ontwikkelingswedloop.

“Het is echter ook niet helemaal eerlijk Toro Rosso met een fabrieksteam als Renault te vergelijken”, refereert hij aan het verschil in budget tussen Renault – en ook McLaren – en Toro Rosso.

Volgens Sainz brengen deze teams veel updates die extra downforce opleveren, waardoor de bolides van die renstallen sterker in de bochten zijn dan de Toro Rosso. De STR12 hoeft het volgens Sainz in de bochten echter niet af te leggen tegen de bolides van Force India en Haas.

“Force India en Haas kunnen we dus wel bijhouden, ook al is Force India qua WK-punten al wel ver buiten bereik.” Renault is verder ‘los’, denkt Sainz, terwijl hij op bochtige circuits waar motorvermogen niet belangrijk is ook veel verwacht van McLaren: “Zij zetten op die banen een flinke stap.”

Sainz heeft zijn hoop dan ook gevestigd op een update die nog bij Toro Rosso in de pijplijn zit. Teamgenoot Kvyat put er ondertussen hoop uit dat er – na Monza – een aantal circuits aankomen die “gunstiger zijn” omdat ze de STR12 beter zouden moeten liggen.

Meer nieuws

Vorig bericht | 30-08-2017 - 11:53 Renault: ‘Palmer leek wel een anders mens in Spa’ Lees het volledige bericht

Volgend bericht | 31-08-2017 - 09:27 Mercedes: ‘Pas na het seizoen met Hamilton om de tafel’ Lees het volledige bericht

Vorige Volgende

Reacties
  • Formule 1 nr. 9 is uit!
  • Formule 1 nr. 8 is uit!
  • Formule 1 nr. 7 is uit!
  • Formule 1 nr. 6 is uit!
  • Formule 1 nr. 5 is uit!
In de nieuwste Formule1:

Max Verstappen onverstoorbaar naar podium | 50e zege Sebastian Vettel | De magie van Le Mans | Interviews met Wilfred Genee, Honda-chef Yamamoto en vaste paddockklant Mister Moko Bestel de nieuwste Formule1 Word abonnee

Formule1

GP Frankrijk 2018 2018/06/22 12:00:00

Nog tot de 1e Vrije Training

Details

  • CircuitCircuit Paul Ricard

  • LocatieFrankrijk

  • Aantal rondes53

  • Afstand per ronde5,861 kilometer

  • Totale afstand309,626 kilometer

Planning GP Frankrijk

  • Begint: 22-6-2018 12:00

    GP Frankrijk 2018 – 1e Vrije Training
  • Begint: 22-6-2018 16:00

    GP Frankrijk 2018 – 2e Vrije Training
  • Begint: 23-6-2018 13:00

    GP Frankrijk 2018 – 3e Vrije Training
  • Begint: 23-6-2018 16:00

    GP Frankrijk 2018 – Kwalificatie
  • Begint: 23-6-2018 16:00

    GP Frankrijk 2018 – Kwalificatie sessie 1
  • Begint: 23-6-2018 16:27

    GP Frankrijk 2018 – Kwalificatie sessie 2
  • Begint: 23-6-2018 16:48

    GP Frankrijk 2018 – Kwalificatie sessie 3
  • Begint: 23-6-2018 17:00

    GP Frankrijk 2018 – Startopstelling
  • Begint: 24-6-2018 16:10

    GP Frankrijk 2018 – Race

Circuit Paul Ricard