Het Nederlandse horlogemerk TW Steel heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met Force India. Zo werd bij de presentatie van de VJM06 bekendgemaakt.

TW Steel, dat eerder met Lotus samenwerkte, wordt de ‘Official Timing Partner’ van Force India. Het logo van het merk zal onder meer op de auto, de monitoren in de pitbox en de overalls van de coureurs komen te staan. Daarnaast brengt TW Steel een speciale horlogelijn van Force India uit. 

Na veel financiële problemen met zijn eigen bedrijven, is Force India-baas Vijay Mallya blij eens positief sponsornieuws te kunnen brengen. “We heten TW Steel van harte welkom in onze familie”, aldus de Indiër. “Ik weet zeker dat deze samenwerking gunstig is voor beide partijen.”

Dat beaamt Jordy Cobelens, CEO en mede-eigenaar van TW Steel: “We kennen de voordelen van betrokkenheid in de Formule 1 en deze nieuwe samenwerking vertegenwoordigt een wederzijds positieve relatie. Force India heeft een groeiende aanhang, met name in India uiteraard en dat is een belangrijke markt voor ons.”