Terwijl Timo Glock met de volledig herziene Virgin reed, moest Jérôme D’Ambrosio het doen met slechts een deel van het pakket. Toch was de Belg de snelste van de twee.

 

“De elementen die we op de auto van Jérôme hebben aangebracht, deden het goed vandaag”, verklaart teambaas John Booth. “We wisten dat Timo’s auto, met het volledige pakket, een grotere opgave zou zijn. Vooral omdat het nieuwe uitlaatsysteem zo ingewikkeld in elkaar steekt.”

“Het valt niet mee om zo’n ingrijpende wijziging door te voeren zonder te kunnen testen”, vervolgt Booth. “Zoals verwacht zijn er dus een aantal punten die aandacht behoeven. Aan Jérôme’s kant hebben we een goede start gemaakt, maar bij Timo hebben we nog niet het maximale kunnen halen uit het bredere pakket.”

“Het was een goede dag”, zegt D’Ambrosio. “De ochtendsessie werd verstoord door de regen, wat ons programma niet ten goede kwam, maar me wel de kans gaf voor het eerst met de auto op een natte baan te rijden. ’s Middags ging het redelijk soepel. We hadden een klein probleem met de stuurbekrachtiging, maar de auto voelde goed aan en ik kijk uit naar morgen.”