Red Bull reist dit weekend af naar het circuit waar het team vorig jaar misschien wel haar dieptepunt bereikte. Vorig jaar reden Max Verstappen en Daniel Ricciardo elkaar van de baan in bocht 1. Dat het lange rechte stuk naar die eerste bocht chaos kan veroorzaken, is Verstappen duidelijk nog niet vergeten. “Zo’n lang recht stuk met DRS, dan kan er van alles gebeuren”, zegt de Limburger.

Verstappen, momenteel derde in de WK-stand, benoemt de moeilijkheid van het circuit in Azerbeidzjan. “Bakoe is een interessante race, omdat je op een stratencircuit meestal met veel downforce wil rijden. Vanwege de lange rechte stukken tussen de bochten in Bakoe, moet je een beetje een compromis vinden. Dat betekent dat je vrij weinig grip hebt en de wagen een beetje rond schuift.”

Lees ook: Russell: ‘Mercedes heeft meer geduld met rookies dan Red Bull’

De Nederlander vindt het smalle stuk rond het kasteel het fijnste aan het stratencircuit, al heeft dat verschillende redenen. “Het gebied rond het kasteel is erg leuk om te rijden. Het is erg smal, en bovendien levert het ook mooie foto’s op naar terug te kijken.” Ook het lange rechte stuk komt aan bod. “Op het lange rechte stuk, vooral met de DRS-zone, kunnen veel dingen gebeuren.”

Foto: Red Bull Racing

Ook teamgenoot Pierre Gasly kijkt uit naar de eerste race in, of toch op de grens van Europa. “Ik kijk uit naar de vierde race van het seizoen, we zijn terug in Europa. Ik ben erg opgewonden, omdat Bakoe een stratencircuit is dat altijd uitdagender is. De foutenmarge is veel kleiner, en dat zorgt voor meer adrenaline, wat een positief effect heeft op ons als coureurs.”

De Fransman beleeft een moeilijk seizoensbegin bij Red Bull, al lijkt hij langzaam maar zeker te wennen aan het team en de wagen. In China eindigde Gasly zesde, maar hij behaalde ook het extra punt voor de snelste ronde. “De zaken gaan steeds beter en het was goed om de snelste ronde in China te rijden, dus laten we eens kijken wat we komend weekend kunnen doen”, is Gasly strijdvaardig.

Lees ook: Red Bull-teambaas Horner: ‘We zetten stappen met het chassis, ook motor steeds beter’