Het team van HRT zal de rest van het seizoen waarschijnlijk geen gebruik maken van KERS.

 

De F112 is weliswaar de eerste auto van HRT die is ontworpen voor het gebruik van KERS, teambaas Luis Pérez-Sala heeft tegen El Confidencial verklaard het systeem de rest van het seizoen waarschijnlijk niet te gebruiken.

 

“De auto is ontworpen met het oog op het gebruik van KERS. Het belangrijkste voor nu is echter dat we de basis van de auto beter begrijpen, zodat we ons consequent binnen de 107-procentregel kunnen kwalificeren”, aldus de Spaanse teambaas.

 

De officiële test die begin mei in Mugello wordt gehouden, zal volgens Pérez-Sala een belangrijke worden: “In China en Bahrein zullen we alvast enkele dingen aan de auto en binnen het team verbeteren, maar dat is een lang proces. Met de informatie die we vervolgens in Mugello opdoen, kunnen we vanaf de Spaanse Grand Prix efficiënter te werk gaan.”

 

Niet alleen de snelheid van de auto moet beter, ook de betrouwbaarheid laat nog veel te wensen over, weet ook Pérez-Sala.: “Dat zijn twee aspecten die we moeten aanpakken. Als we goed samenwerken moet dat ook lukken, ook al zijn we een klein team.” De teambaas stelt dat rondentijden die op 105 procent van de poleposition liggen, haalbaar moeten zijn.