Mark Webber is van mening dat de nieuwe DRS-regels een logische verandering zijn van het reglement. Het vrije gebruik van het systeem tijdens trainingen en de kwalificatie is aan banden gelegd.

Dat betekent dat het DRS-systeem alleen nog maar in de aangegeven zones gebruikt kan worden. Voorheen moest men de afstelling van de auto voor de kwalificatie aanpassen aan het vrije gebruik van DRS, terwijl ze aan die afstelling tijdens de race niks meer hadden.

“Dit is een goede ontwikkeling”, legt Webber uit. “Wij proberen dit er als coureurs al lang doorheen te krijgen. Het was voor de teams, de coureurs en de fans onbegrijpelijk dat we op vrijdagen een heel rondje lang met een open vleugel reden, terwijl dit op zondag onmogelijk was. Het bracht alleen maar meer gevaar met zich mee en als we dat een beetje kunnen beperken, dan moeten we dat niet nalaten.”

“Ik denk dat alle teams tevreden zijn met de uitkomst. Ze kunnen nu de versnellingsverhoudingen gerichter afstellen. Zo blijft het gebruik van het DRS-systeem tenminste ook lonen.”

Mark Webber mag dan blij zijn met de nieuwe regels, hij moet er nog wel even aan wennen: “Tijdens de eerste test heb ik regelmatig geprobeerd het systeem te gebruiken op plaatsen waar dit niet meer mogelijk was.”