Bridgestone heeft een band ontwikkeld die onder alle natte omstandigheden, van motregen tot een hevige stortbui, voldoende grip biedt. De regenbanden in de GP2 zijn ontworpen volgens een zelfde strategie en nu is het tijd om dit principe ook in de Formule 1 toe te passen, meent Bridgestone.De huidige regels schrijven voor dat teams de keuze moeten hebben uit twee compounds: standaard en extreem. Gebaseerd op de huidige regenbanden in de GP2 heeft de Japanse fabrikant nu een band ontworpen die onder verschillende omstandigheden soelaas moet bieden.

Deze regenbanden zou met name onder droge omstandigheden minder snel moeten slijten. Mocht het de volgende keer tijdens een test regenen, dan geeft Bridgestone de teams de mogelijkheid het rubber te testen. Dit ter voorbereiding op mogelijke introductie van de innovatie.

,,Alle kennis die wij in de Formule 1 hebben opgedaan gebruiken we ook om onze regenbanden te verbeteren. Dit is daar een voorbeeld van”, legt grote baas Hirohide Hamashima uit in de aanloop naar de Grand Prix van België.

Mochten de teams tevreden zijn over de nieuwe regenbanden en deze ook willen inzetten tijdens Grand Prix’, dan moet er eerst een regelverandering worden doorgevoerd.

KVN