David Coulthard vindt dat de FIA een onderzoek moet instellen naar de veiligheid van de Toyota TF108, na de crash van Timo Glock tijdens de Grand Prix van Duitsland. De Schot zegt dit echter niet uit bezorgdheid, maar omdat hij vindt dat Toyota net zo moet worden behandeld als Red Bull eerder dit jaar.Eerder dit seizoen, in Australië en Maleisië, had Red Bull te kampen met afbrokkelende ophangingsonderdelen. De FIA greep onverwijld in en eiste van het team een lijvig rapport waarin Adrian Newey, ontwerper van de RB4, moest bewijzen dat de auto veilig genoeg was om mee te racen.

Coulthard meldt in zijn column op de website van ITV dat hij vindt dat Toyota dezelfde behandeling moet krijgen, nu duidelijk is geworden dat een in Silverstone beschadigd ophangingsonderdeel verantwoordelijk is voor de crash van Glock in Duitsland.

Niet alleen vanwege deze crash, maar ook omdat Toyota dit seizoen al 'vaker problemen heeft gehad met het chassis.' Coulthards bezorgdheid lijkt echter niet veel te maken te hebben met veiligheid, maar met politiek.

,,Toen wij in Maleisië te kampen hadden met afbrekende ophangingsonderdelen, greep de FIA meteen in, met publicitair onplezierige gevolgen voor het team''. Onder het motto: gelijke monniken, gelijke kappen, vindt Coulthard dat nu Toyota aan de beurt is voor zo'n portie slechte PR.

De FIA heeft nog niet op de aansporingen van Coulthard gereageerd.

DP