Lees alles over de ondergang van Honda en de ontwikkelingen rond de nieuwe regels. Verder de traditionele, pittige Formule 1-quiz en 16 pagina’s Hollands Glorie, met de beste Nederlandse coureurs van 2008. verder: de mooiste foto’s interviews, columns en het laatste nieuws.

Slinkse loner – Portret van Nelson Piquet
Nelson Piquet senior stond in zijn hoogtijdagen niet bekend als de meest charmante F1-coureur. Hij reed alleen voor zichzelf; het woord teamgeest kwam niet in zijn vocabulaire voor. Psychologische oorlogvoering was zijn favoriete tijdverdrijf en dat maakte hem niet populair bij zijn collega’s, maar leverde hem wel twee wereldtitels op.
Giedo van der Garde ligt op schema – Snelle flapuit wil binnen twee jaar de Formule 1 halen
Nadat hij de World Series by Renault won, mocht Giedo van der Garde een Renault Formule 1-auto testen. Dat smaakte naar meer. De Nederlander maakte de afgelopen jaren enkele kostbare fouten, zowel op de baan als ernaast, maar gelooft dat zijn loopbaan op schema ligt: ‘Ik hoop binnen twee jaar de Formule 1 te kunnen bereiken.’
Peter Kox: onbekend, niet onbemind – Broodrijder zonder kapsones
Peter Kox is geen coureur wiens naam op ieders lippen ligt bestorven. Toch is de Nederlander zeer succesvol in tal van raceklassen, zoals het British Touring Car Championship en Le Mans, en draagt hij als veelgevraagd testcoureur bij aan de ontwikkeling van de heftigste supersportwagens. De Formule 1 was nooit voor hem weggelegd, maar hij heeft niets te klagen. ,,Ik ben freelancer, maar hoef niet met de pet rond om mezelf ergens in te kopen. Dat is toch het mooiste dat er is?”
Kees van de Grint: ‘Ik mis de technische uitdaging’ – Interview met nuance
Hij was zeven jaar lang als vertegenwoordiger van Bridgestone de belangrijkste bandenadviseur van Ferrari. Nu doet Kees van de Grint het rustiger aan: hij houdt zich bezig met zijn passie: de kartsport. De Formule volgt hij 1 vanaf de zijlijn. In een prettig gesprek met FORMULE 1 RaceReport geeft hij zijn genuanceerde visie op de Formule 1 zoals deze in 2008 was en in 2009 moet gaan worden.
Heeft Honda’s vertrek Formule 1 gered? – Japanse overgave geeft FIA en FOTA duwtje in de rug
Volkomen onverwacht maakte Honda haar vertrek uit de Formule 1 bekend. In de paddock werd onthutst gereageerd, maar ook daadkrachtig: binnen no-time timmerden de FIA en de FOTA een nieuw technisch- en sportreglement in elkaar waarmee de sport weer enkele jaren vooruit moet kunnen. Hoe de opgave van een topteam de Formule 1 vooruit heeft geholpen.