Manor komt pas na de zomerstop met haar ‘echte’ 2015-auto. Tot die tijd moet het team het doen met de inderhaast opgepoetste Marussia uit 2014 met overjarige Ferrari-motor.

De Marussia MR03 uit 2014 is natuurlijk wel aangepast aan het nieuwe technisch reglement en dus onder meer voorzien van een nieuwe lage neus, maar wezenlijk anders is de tot MR04 gedoopte bolide van het officieel nog altijd als Manor Marussia in de boeken staande team verder niet.

Manor werkt echter wel aan een nieuwe auto en die moet direct na de zomerpauze de baan op kunnen, vertelt teambaas John Booth aan Autosport. “Het is daarbij ook altijd ons doel geweest om de nieuwe auto in augustus af te hebben”, verduidelijkt hij.

“Net als met het aanpassen van de MR03 voor de openingsrace in Australië, is ook dit een zeer ambitieuze doelstelling en moeten we flink aan de bak om deze te halen”, weet Booth, voor wiens team het echte werk aan de nieuwe auto nu begint: “Na deze eerste vier Grands Prix buiten Europa is het tijd om eens goed te kijken wat we precies moeten doen om onze deadline te halen.”

Wat Manor na de zomerstop verder vooruit moet helpen, is dat het met de nieuwe auto tevens de beschikking krijgt over Ferrari’s 2015-motor. De nieuwste specificatie van de Italiaanse krachtbron is een stuk beter dan die van vorig jaar, zo hebben het fabrieksteam en klant Sauber al vastgesteld.