Grosjean: ‘Andere remleverancier is de enige oplossing’
Racepictures
Tim Krijgsman
10 maart 2017
Romain Grosjean heeft zich uitgesproken over de voortdurende remproblemen van Haas F1. De Fransman is het zat en vindt dat de auto andere remmen moet krijgen.
In gesprek met Motorsport.com zegt Grosjean dat hij geen goed gevoel heeft kunnen vinden bij de huidige remmen van leverancier Brembo. De Franse coureur is niet te spreken over het remprobleem waar het team van Haas vorig seizoen ook al mee te maken had. “Ik ga niet in detail treden, maar ik ben er niet blij mee. Ik kan niet wachten tot we iets anders krijgen.”
Carbone Industrie
Haas heeft plannen om vroeg in het seizoen te gaan testen met een nieuwe remleverancier, Carbone Industries. Dit moet volgens Grosjean uitkomst bieden: “Dat is de oplossing. Wanneer die komt? Geen idee.” Onderstuur
Naast remproblemen kampt Haas af en toe ook met onderstuur. “We moeten achterhalen hoe dat kan”, zegt de Fransman.
Haas heeft plannen om vroeg in het seizoen te gaan testen met een nieuwe remleverancier, Carbone Industries. Dit moet volgens Grosjean uitkomst bieden: “Dat is de oplossing. Wanneer die komt? Geen idee.” Onderstuur
Naast remproblemen kampt Haas af en toe ook met onderstuur. “We moeten achterhalen hoe dat kan”, zegt de Fransman.
Gerelateerd nieuws
McLaren-junior Leonardo Fornaroli test met Haas: ‘Aanwinst voor Formule 1’
17 juni 2026 15:00 - Nieuws
Hoeveel strafpunten hebben de F1-coureurs? Schone lei voor Max Verstappen
02 juni 2026 12:00 - Nieuws
Oliver Bearman blijft geduldig richting Ferrari: ‘Dat is het ultieme doel’
26 mei 2026 19:00 - Nieuws
Komatsu waarschuwt FIA voor oplopende kosten: ‘Dit is niet de juiste richting’
26 mei 2026 14:00 - Nieuws