De FIA heeft de teams toestemming gegeven om hun achteruitkijkspiegels voortaan aan de halo te bevestigen. Dit naar aanleiding van vragen van de teams.

De FIA heeft bepaalde delen van de halo aangewezen waar binnen de spiegels bevestigd mogen worden. De spiegels moeten uiteraard in alle gevallen genoeg zicht naar achter bieden. Voor dat laatste staan ook tests die de FIA kan afnemen.

Een veel gehoorde klacht van coureurs sinds de introductie van de bredere 2017-auto’s, met lagere en bredere achtervleugels, is dat het zicht van de nu naast de cockpit bevestigde achteruitkijkspiegels niet best is. Vandaar ook dat meerdere teams bij de FIA hebben aangeklopt met de vraag of de spiegels ook aan de halo bevestigd mogen worden.

Nu de FIA daar toestemming voor heeft gegeven, is het aan de teams om een keuze te maken. Voorwaarde voor het plaatsen van spiegels aan de halo, behalve dat het zicht afdoende is, is verder dat ze stevig genoeg bevestigd worden. Het is teams niet toegestaan een spiegel zowel aan de halo als cockpitrand te bevestigen, aangezien dat het eventuele verwijderen van de halo bij een ongeval bemoeilijkt.