Volgens Vijay Mallya, eigenaar en teambaas van Force India, is het echter aan datzelfde Sauber te danken dat Force India uit het dal is geklommen: “Sauber heeft ons wakker geschud”, verklaart hij tegenover Auto, Motor und Sport. Tegenover diezelfde Duitse publicatie geeft technisch directeur Andrew Green aan dat hij denkt, dan wel hoopt, dat India een keerpunt was: “Door de nieuwe constructie van de banden functioneerde de aerodynamica van onze bolide niet meer goed. We hebben sinds Hongarije van alles geprobeerd om dat op te lossen. Niets wat we bedachten, werkte echter. Het was dus echt een enorm obstakel wat we moesten overkomen, maar ik denk dat we in India dichtbij een oplossing zijn gekomen die de auto weer competitief maakt.” De Force India VJM06 ging in India in ieder geval goed met zijn banden om: Sutil en Lotus-coureur Romain Grosjean waren de enige coureurs die een éénstopper wisten uit te voeren, hetgeen Sutil deed door 41 ronden op de mediums en 19 ronden op de softs te rijden. Geld
In de strijd om P6 staat er veel op het spel voor Force India en Sauber. “Het verschil tussen zesde of zevende finishen bij de constructeurs is qua inkomsten uit de prijzenpot zo’n zeven á acht miljoen”, meldde Force India’s adjunct-teambaas Robert Fernley onlangs.