(tekst loopt door onder de foto)
        
    
    
            
        
    
    
            Met een motorupgrade in Canada volgt Mercedes gezien de beperkingen voor het per seizoen te gebruiken motoronderdelen een normaal schema. Van de verbrandingsmotor, MGU-H en turbo mag een coureur dit jaar maximaal drie exemplaren gebruiken, van de MGU-K, energieopslag en control electronics twee stuks. Zijn er meer nodig, dan volgen er gridstraffen.
        
    
    
            
        
    
    
            Na slechts zes races hebben Renault-coureur Nico Hülkenberg en Alfa Romeo’s Antonio Giovinazzi al straf voor motorwissels achter de rug. De coureurs van het Mercedes-fabrieksteam en klant Racing Point zijn de enigen die van elk onderdeel pas één exemplaar hebben gebruikt.
        
    
    
            
        
    
    
            Van de coureurs met Ferrari-, Renault- of Honda-motoren zit iedereen met tenminste één motoronderdeel al aan de max. Daaronder ook Red Bulls Max Verstappen, die al twee MGU-K’s heeft gebruikt. Heeft hij er later dit jaar nog een nodig, dan volgt een gridstraf.
        
    
    
            
        
    
    
            Lees ook: Renault: ‘Zonder Red Bull is het lastig te laten zien dat we progressie boeken met de motor’