Hamilton wil MotoGP en NASCAR proberen
Racepictures
Tim Krijgsman
15 april 2017
Mercedes-coureur Lewis Hamilton wil graag ooit nog eens een MotoGP- en NASCAR-race proberen te rijden.
Naar aanleiding van de aankondiging van Fernando Alonso over zijn deelname aan de Indy 500 eind mei, zegt Mercedes-coureur Lewis Hamilton dat hij ook graag een keer in een andere motorklasse zou willen rijden.
De Brit zegt dat hij, als de mogelijkheid zich voordoet, “ooit nog eens MotoGP zou willen rijden” en misschien ook mee wil doen aan een NASCAR-race als de Daytona 500.
“Ik zou er alleen geen race voor willen missen”, verwijst hij naar Alonso die de Grand Prix van Monaco laat schieten voor de Indy 500. “Ik blijf sowieso alle races rijden”, zegt Hamilton tegen Motorsport Week. “Maar ik vind het wel cool dat Fernando het gaat doen.”
Gerelateerd nieuws
Lewis Hamilton jaagt op achtste titel, maar meet succes niet af aan records
22 juni 2026 10:00 - Nieuws
Fernando Alonso zet deur op een kier voor Le Mans-terugkeer: ‘Samen met Verstappen’
21 juni 2026 18:00 - Nieuws
Piero Ferrari steunt Charles Leclerc: ‘Laat zich niet uit het veld slaan door sterke teamgenoot’
20 juni 2026 16:30 - Nieuws