“Helaas heeft het echter toch weer met de MGU-K te maken”, zegt Hülkenberg. “Zo te zien hebben we hier dus ook nog werk aan te doen”, herhaalt hij. “We moeten echt met oplossingen komen, en liever vroeger dan later”, benadrukt de Duitser. “We kosten onszelf nu namelijk punten en ervaring.”
        
    
    
            
        
    
    
            Teamgenoot Ricciardo ziet de betrouwbaarheid ook nog altijd als verbeterpunt bij de Franse fabrieksformatie, al denkt hij wel dat het qua tempo ‘vooraan het groepje’ achter de top drie zit. “Voorwaarde is dan echter wel dat we een foutloos weekend hebben”, zegt hij tegen Formula1.com. Na drie Grands Prix is Renault gedeeld best of the rest en staat samen met Alfa Romeo vierde in het WK, achter Mercedes, Ferrari en Red Bull, met twaalf punten.
        
    
    
            
        
    
    
            Lees ook: Weblog-woensdag: Renault moet over de toekomst (en Abiteboul) nadenken
        
    
    
            
                    
                
            Hülkenberg: ‘Betrouwbaarheid moet echt beter, we kosten onszelf punten’
							Motorsport Images
	
        
        
                    
        
        
                                                
                            Daan de Geus
                            
                    17 april 2019
                                        
    
    
            
                        
    
    
    
            Renault moet de betrouwbaarheid van de motor echt zien te verbeteren, zo verklaart Nico Hülkenberg na zijn tweede uitvalbeurt in drie races. “Want we kosten onszelf punten.”
        
    
    
            
        
                    
    
    
            “We hebben wat dit betreft huiswerk te doen”, erkent Hülkenberg tegenover Autosport, verwijzend naar zijn uitvalbeurt na een probleem met de MGU-K (een onderdeel van het energy recovery system) afgelopen weekend in China. Twee weken daarvoor, in Bahrein, viel Hülkenberg ook al uit door een defect MGU-K, terwijl zijn teamgenoot Daniel Ricciardo daar eveneens uitviel door een motorprobleem.
        
    
    
            
        
    
                    
    
            Lees ook: Renault beleeft teleurstellend weekend in Bahrein
        
    
    
            
        
    
    
            In China haalde Ricciardo de finish wel – en scoorde met een zevende plek zijn eerste punten in dienst van Renault – maar Hülkenbergs race zat er dus voortijdig op, al na zestien rondjes. Renault had na de uitvalbeurt in Bahrein voor China nota bene een aangepaste MGU-K geïntroduceerd en denkt ook dat Hülkenbergs uitvalbeurt niet daardoor kwam, maar door een probleem met de software voor deze nieuwe unit.
        
    
    
            
        
    
    
            
        
    
    
            
        
    
    
            “Helaas heeft het echter toch weer met de MGU-K te maken”, zegt Hülkenberg. “Zo te zien hebben we hier dus ook nog werk aan te doen”, herhaalt hij. “We moeten echt met oplossingen komen, en liever vroeger dan later”, benadrukt de Duitser. “We kosten onszelf nu namelijk punten en ervaring.”
        
    
    
            
        
    
    
            Teamgenoot Ricciardo ziet de betrouwbaarheid ook nog altijd als verbeterpunt bij de Franse fabrieksformatie, al denkt hij wel dat het qua tempo ‘vooraan het groepje’ achter de top drie zit. “Voorwaarde is dan echter wel dat we een foutloos weekend hebben”, zegt hij tegen Formula1.com. Na drie Grands Prix is Renault gedeeld best of the rest en staat samen met Alfa Romeo vierde in het WK, achter Mercedes, Ferrari en Red Bull, met twaalf punten.
        
    
    
            
        
    
    
            Lees ook: Weblog-woensdag: Renault moet over de toekomst (en Abiteboul) nadenken
        
    
    
            
                    
                
            
            
            
        
    
    
            
        
    
    
            “Helaas heeft het echter toch weer met de MGU-K te maken”, zegt Hülkenberg. “Zo te zien hebben we hier dus ook nog werk aan te doen”, herhaalt hij. “We moeten echt met oplossingen komen, en liever vroeger dan later”, benadrukt de Duitser. “We kosten onszelf nu namelijk punten en ervaring.”
        
    
    
            
        
    
    
            Teamgenoot Ricciardo ziet de betrouwbaarheid ook nog altijd als verbeterpunt bij de Franse fabrieksformatie, al denkt hij wel dat het qua tempo ‘vooraan het groepje’ achter de top drie zit. “Voorwaarde is dan echter wel dat we een foutloos weekend hebben”, zegt hij tegen Formula1.com. Na drie Grands Prix is Renault gedeeld best of the rest en staat samen met Alfa Romeo vierde in het WK, achter Mercedes, Ferrari en Red Bull, met twaalf punten.
        
    
    
            
        
    
    
            Lees ook: Weblog-woensdag: Renault moet over de toekomst (en Abiteboul) nadenken
        
    
    
            
                    
                
            Gerelateerd nieuws
            Massa gaat ‘tot het uiterste’ in rechtszaak rondom Crashgate, eist 82 miljoen dollar
25 september 2025 17:00 - Nieuws
            Renault-CEO Provost bevestigt: ‘Alpine blijft nog heel lang in de Formule 1’
10 september 2025 11:00 - Nieuws
            Prost onthult zijn rol in beginnende carrière Piastri: ‘Ik overtuigde Renault’
17 juli 2025 18:00 - Nieuws
            Grote wijzigingen bij Alpine, Renault-naam komt mogelijk terug
04 juli 2025 14:00 - GP Groot-Brittannië