De Formule 1 is een glamoreuze wereld, maar direct na het vallen van de vlag maakt de pracht en praal al plaats voor de georganiseerde chaos die de afbouw- en inpakwerzaamheden vormen. FORMULE 1 nam de maandag na de Grand Prix van Bahrein een tour door de paddock in afbouw waar de handen nog vol uit de mouwen werden gestoken.

Niet te missen bij de paddockentree van het Bahrain International Circuit: de talloze, kleurrijke containers voor de vracht.

Zondag nog het domein van coureurs en teambazen, maar maandag (en direct na de race) wordt de paddock vooral gevuld door kisten en kratten.

De pits is grotendeels in een nuttige parkeer- en opslagplaats veranderd…

… en voor de grid geldt hetzelfde.

‘Inpakken en wegwezen’ was bij Haas waarschijnlijk het gevoel dat zowel letterlijk als figuurlijk overheerste.

Bij AlphaTauri heeft Yuki Tsunoda zijn sporen achtergelaten.

Alpine is nog niet klaar: het team test – net als Ferrari – de komende dagen in Bahrein nog banden voor Pirelli. De aangepaste testauto is nog net te ontwaren.

Een overzichtelijke paklijst en inpakinstructies.

Red Bulls hospitality en teamonderkomen is inmiddels ook ingepakt.

Luid en duidelijk.

Deze banden kunnen zo te zien mee met het afval. Benieuwd of ze gerecycled worden.

De safetycar hoeft gelukkig niet helemaal naar huis gereden te worden en gaat ook op transport.

Niet mee terug naar huis: (kilo)meters kabel.

Williams is zo goed als klaar.

Behalve in het teamonderkomen ook een klein ‘coureurskamertje’ voor Mick Schumacher in de pits.

FORMULE 1’s huisfotograaf Peter van Egmond draagt ook nog even zijn steentje bij.

En zo wordt de paddock ingepakt!