Liberty Media-ceo Chase Carey verkondigde eerder deze week al dat hij – na 2020 – af wil van het Concorde Verdrag en er in plaats daarvan naar streeft een ‘langdurig partnerschap’ te creëren. Los van een budget cap is ook het eerlijker verdelen van uitbetalingen uit de sport aan de teams daarbij een aandachtspunt voor Carey en Liberty Media, maar ook een lastige kwestie. Een eerder voorstel van Liberty Media om de ‘pot’ met voor de teams bestemde Formule 1-gelden grotendeels eerlijk te verdelen, zou echter op tegenstand van een aantal teams stuiten. Uitbreiding
Liberty Media zelf is ondertussen druk doende haar eigen Formule 1-organisatie verder op te zetten. Afgelopen week zijn er daarom drie versterkingen aangetrokken. Voormalig Williams-aerodynamicus Jason Somerville is als head of aerodynamics aangesteld om de technische topman Ross Brawn bij te staan. Hij werkte eerder ook voor Toyota, Renault en Lotus. Craig Wilson, die voor BAR, Honda, Brawn GP en Williams heeft gewerkt, is erbij gekomen als head of vehicle performance. Zij moeten Brawn helpen aan technische regels voor de toekomst te werken. Op het commerciële vlak wordt de organisatie binnenkort versterkt met Nigel Kerr als finance director – motorsports. Hij heeft eerder voor BAR, Honda, Brawn en Mercedes gewerkt. Kerr neemt binnen Liberty Media’s zogenaamde ‘motorsports team‘ de verantwoordelijkheid op zich voor wat het de ‘financiële strategie’ noemt en staat direct onder Brawn zelf.