Nu de F-duct en de geblazen diffusor bijna gemeengoed zijn, hebben de topteams een nieuw speeltje gevonden: een buigzame voorvleugel.

In Duitsland constateerde enkele teams dat de uiteinden van de voorvleugels van Red Bull en Ferrari lager bij de grond kwamen dan die van de rest. Volgens de reglementen zijn flexibele vleugels verboden, maar nadere inspectie van de FIA bracht niets aan het licht dat verboden is.

Als bezwaar aantekenen niet helpt, is kopiëren de enig overgebleven optie. Dat is McLaren dan ook van plan. Teambaas Martin Whitmarsh laat tegenover Autosport weten dat het probeert te achterhalen wat Red Bull en Ferrari precies doen met de vleugels en te onderzoeken of het zelf ook voordeel kan halen uit een dergelijke constructie.

“Als er een legale manier bestaat om de endplates dichter bij het wegdek te krijgen, waardoor de neerwaartse druk toeneemt, willen wij daarvan ook graag gebruikmaken”, zegt Whitmarsh. “We zijn ook niet van plan een protest in te dienen, maar concentreren ons liever op het verbeteren van onze eigen auto.”