Formule1

Ook Räikkönen mengt zich in banden-discussie
| Daan de Geus | Formule1

Ook Räikkönen mengt zich in banden-discussie

Kimi Räikkönen is het niet helemaal met Michael Schumacher en Mark Webber eens, die zich hebben uitgesproken tegen de grote rol die de Pirelli-banden vervullen. “Het verbod op bijtanken heeft meer invloed op het racen”, meent de Finse Lotus-coureur.

Schumacher is de laatste weken openlijk kritisch geweest over de Pirelli-banden en de manier waarop deze het racen beïnvloeden, terwijl ook Webber heeft gesteld dat de banden wel een erg grote factor zijn en ervoor zorgen dat de races in loterijen veranderen.

In gesprek met Turun Sanomat, een krant uit zijn thuisland, laat Räikkönen echter weten een andere mening te zijn toegedaan. “Ik denk niet dat de banden het racen op zo’n ingrijpende manier hebben verandert”, stelt de coureur die momenteel aan een comeback bezig is, na een afwezigheid van twee seizoenen.

“Ik denk dat de hoeveelheid brandstof waarmee we tegenwoordig rondrijden, veel meer van invloed is dan de banden zijn. De banden zijn over het algemeen namelijk helemaal niet slecht. In de kwalificatie bieden ze bijvoorbeeld veel grip, maar als we dan in de race met een volle tank rondrijden, is het een ander verhaal.”

“Vroeger maakten we om de twintig rondjes een pitstop en reden we nooit met meer dan vijftig á zestig liter benzine rond. Als we dat nu ook weer zouden doen, zouden de banden niet voor zoveel hoofdbrekens zorgen”, denkt de Lotus-coureur.

“Ik denk dan ook niet dat de situatie anders zou zijn als we met volle tanks op Michelins of Bridgestones zouden rondrijden”, zo illustreert Räikkönen dat het in zijn ogen het niet aan de Pirelli’s ligt.

Meer nieuws

Vorig bericht | 17-05-2012 - 13:38 Button: ‘Bezorgd om trage MP4-27’ Lees het volledige bericht

Volgend bericht | 17-05-2012 - 15:26 Whitmarsh: ‘Hamilton verdient zege in Monaco’ Lees het volledige bericht

Reacties
  • Formule 1 nr. 14 is uit!
  • Formule 1 nr. 13 is uit!
  • Formule 1 nr. 12: veel Max, Alonso en het zomerrapport van Doornbos
  • Formule 1 nr. 11 is uit!
  • Formule 1 nr. 10 is uit!
In de nieuwste Formule1:

De fysiek zwaarste race van het jaar | Valse start voor Max Verstappen | Nico Rosberg deelt mokerslag uit | Kimi Räikkönen op de praatstoel Bestel de nieuwste Formule1 Word abonnee

Formule1

GP Maleisië 2016 2016/09/30 04:00:00

Nog tot de 1e Vrije Training

Details

  • CircuitSepang International Circuit

  • LocatieMaleisië

  • Aantal rondes56

  • Afstand per ronde5,543 kilometer

  • Totale afstand310,408 kilometer

Planning GP Maleisië

Sepang International Circuit

formule1_circuit_sepang-international-circuit