*

Red Bull: ‘Gaan dankzij Silverstone met vertrouwen naar Hockenheim’

Daan de Geus

Daan de Geus

21 juli 2019 15:20

Red Bull: ‘Gaan dankzij Silverstone met vertrouwen naar Hockenheim’
Motorsport Images

Teambaas Christian Horner denkt dat Red Bull, na een sterk optreden op het snelle Silverstone, ook goed voor de dag kan komen bij de Duitse Grand Prix op het circuit van Hockenheim.

“Silverstone is, na Monza, namelijk de baan waar je het meest vol gas rijdt”, haalt Horner aan ten overstaan van Crash.net. “Dat is veelbelovend, want op Hockenheim draait het minder om motorvermogen.”

“Daarna komt Hongarije, waar we het altijd goed doen. Hopelijk is onze auto daar dus wederom sterk”, vervolgt Horner.

Red Bulls motorleverancier Honda heeft daarbij de laatste tijd stappen gezet met het vermogen van de motor, maar Red Bull zelf heeft het chassis van de RB15 ook flink verbeterd. “We konden de Ferrari’s op Silverstone dicht volgen in snelle bochten als Maggots, Becketts en Copse, wat doorgaans een teken is dat je auto het vrij goed doet.”

Lees ook: Ross Brawn ziet kentering: ‘Red Bull en Honda zijn geweldig bezig, terugval Ferrari’

Op Silverstone finishten Red Bulls Pierre Gasly en Max Verstappen als vierde en vijfde, al twijfelden Verstappen en Horner er niet aan dat er een podium in had gezeten voor de Nederlander als Sebastian Vettel niet tegen hem aan was gereden.

Na de races in Duitsland en Hongarije volgt de zomerstop, met direct daarna twee compleet andere circuits: het Belgische Spa-Francorchamps en Italiaanse Monza. Op die banen weegt vermogen weer zwaar, maar Honda heeft al aangegeven bij een van die Grands Prix een motorupdate te brengen. Dat betekent dan wel dat er gridstraffen volgen voor motorwissels voor Verstappen en Gasly.

Vooralsnog heeft Honda voor de korte termijn nog een ander verbeterpunt op de agenda staan, want Verstappen had in Engeland last van turbo lag. “Op technisch vlak is dat voor ons een groot probleem dat we moeten oplossen”, aldus Honda’s Toyoharu Tanabe.

Lees ook: Horner ziet oorzaak turbogat Verstappen: ‘Het was de snelheid waarmee Max het gaspedaal bedient’

Gerelateerd