Naar verluidt is ook één van de Formule 1-teams gevraagd de wielophanging van de nieuwe bolide aan te passen. Er werd al een tijd gediscussieerd over welk soort wielophangingen nu legaal zijn en welke niet, waarbij met name Mercedes en Red Bull ervan werden verdacht ophangingssystemen te ontwikkelen (of al te hebben) die, los van de gebruikelijke functie van de ophanging, actief invloed hebben op de aerodynamica en rijhoogte van de auto. In recente gesprekken tussen de technisch directeuren van de verschillende teams kwam men niet tot een overeenkomst, waardoor het aan de FIA was om uitspraak te doen over de kwestie. Dat heeft de FIA in Spanje ook daadwerkelijk gedaan, waarbij er nogmaals is bevestigd dat alle denkbare systemen die in samenwerking met de wielophangingen actief de rijhoogte en aerodynamica van de auto beïnvloeden, verboden zijn. Daaropvolgend neemt de FIA nu de diverse ontwerpen onder de loep, in plaats van een dergelijk onderzoek af te laten hangen van eventuele protesten tijdens raceweekenden, zoals bijvoorbeeld gelijk bij de seizoensopener in Australië, wat natuurlijk pijnlijk zou zijn. Naar aanleiding van één van die controles zou dus al één team geadviseerd zijn het ontwerp aan te passen, zo weet Autosport.com te melden.
Renault moet draagsteun achtervleugel aanpassen

1 maart 2017
Naar verluidt is ook één van de Formule 1-teams gevraagd de wielophanging van de nieuwe bolide aan te passen. Er werd al een tijd gediscussieerd over welk soort wielophangingen nu legaal zijn en welke niet, waarbij met name Mercedes en Red Bull ervan werden verdacht ophangingssystemen te ontwikkelen (of al te hebben) die, los van de gebruikelijke functie van de ophanging, actief invloed hebben op de aerodynamica en rijhoogte van de auto. In recente gesprekken tussen de technisch directeuren van de verschillende teams kwam men niet tot een overeenkomst, waardoor het aan de FIA was om uitspraak te doen over de kwestie. Dat heeft de FIA in Spanje ook daadwerkelijk gedaan, waarbij er nogmaals is bevestigd dat alle denkbare systemen die in samenwerking met de wielophangingen actief de rijhoogte en aerodynamica van de auto beïnvloeden, verboden zijn. Daaropvolgend neemt de FIA nu de diverse ontwerpen onder de loep, in plaats van een dergelijk onderzoek af te laten hangen van eventuele protesten tijdens raceweekenden, zoals bijvoorbeeld gelijk bij de seizoensopener in Australië, wat natuurlijk pijnlijk zou zijn. Naar aanleiding van één van die controles zou dus al één team geadviseerd zijn het ontwerp aan te passen, zo weet Autosport.com te melden.
Gerelateerd nieuws

Pérez voelt zich meer op zijn gemak bij Red Bull: ‘Meer vertrouwen in het team’
30 juni 2022 17:00 - gpgrootbrittannie2022


Pérez erop gebrand om ‘dingen recht te zetten’ in Silverstone
30 juni 2022 10:43 - gpgrootbrittannie2022

Verstappen: ‘Zal niet van een leien dakje gaan in Silverstone’
30 juni 2022 09:59 - gpgrootbrittannie2022
Laatste Formule 1 nieuws
-
Ruim 50 journalisten zijn blij om Verstappen weer face-to-face te kunnen ondervragen
-
Pérez voelt zich meer op zijn gemak bij Red Bull: ‘Meer vertrouwen in het team’
-
Vettel gaat demoronden rijden in Williams FW14B, met opvallend detail
-
LIVEBLOG: Coureurs stuk voor stuk aan zijde Hamilton: ‘Geen plek in F1 voor racisme’
-
Williams neemt alleen voor Albon updates mee naar Silverstone
Paddockpraat – De podcast van Formule1.nl
Meest gelezen
-
11:39 AM
Nelson Piquet in opspraak na racistische uitspraken over Lewis Hamilton
-
10:00 AM
Bottas overwoog na 2018 te stoppen: ‘Het was echt niet leuk’
-
3:25 PM
Hamilton roept op tot actie na racistische uitspraak Piquet: ‘Is geen plek voor in de F1’
-
8:07 AM
Ocon herinnert gevechten met Leclerc: ‘Ik kon Charles wel vermoorden!’
-
7:04 AM
Tijdschema Britse GP: het spoorboekje voor het Formule 1-weekend