Renault mikt erop in 2018 de sterkste krachtbron van het veld te hebben, al is de Franse firma al erg trots op de verbeteringen die het in 2016 heeft gemaakt.

Na twee moeilijke seizoenen – met vooral in 2015 veel betrouwbaarheidsproblemen – heeft Renault in 2016 de weg naar boven gevonden met de ontwikkeling van haar 1.6-liter hybride V6-turbo.

“Onze progressie met de motor was onze grootste prestatie in 2016”, zo wordt Renault-topman Cyril Abiteboul, sprekend over Renaults Formule 1-seizoen,  geciteerd door F1i.com.

“We zijn goed teruggekomen uit een lastige situatie, waarbij zowel de betrouwbaarheid als performance van onze krachtbron slecht was”, kan Abiteboul tot zijn tevredenheid melden.

“Inmiddels hebben we de meest betrouwbare motor van allemaal”, meent de Fransman. “Het is nog niet de sterkste motor van het veld, maar we hebben plannen om op dat vlak flinke stappen te zetten.”

“We willen er zo voor zorgen dat onze motor in 2018 de sterkste van het veld is”, verklaart de topman van Renault, dat aan een volledig nieuwe motor voor 2017 werkt.

Behalve het Renault-fabrieksteam rijden ook Red Bull en Toro Rosso in 2017 en 2018 met Renault-motoren. Bij het Red Bull van Max Verstappen worden deze tot TAG Heuer omgedoopt.

Foto: Sutton Images.