Carlos Sainz is bepaald niet te spreken over de keuzes van Ferrari tijdens de Grand Prix van Oostenrijk. Na afloop van de race uitte de Spanjaard tegen verschillende media zijn onvrede over de keuze om hem achter teamgenoot Charles Leclerc te houden.

De beide Ferrari-coureurs startten de race achter Max Verstappen en voor Lewis Hamilton. Hoewel Hamilton geen dreiging bleek voor de Italiaanse renstal, verdween Verstappen al snel aan de horizon. Sainz zat achter Leclerc vast, al ging de Spanjaard duidelijk sneller dan zijn Monegaskische teamgenoot. Zijn oproep om hem voorbij de laten gaan viel op dovemansoren in de garage van Ferrari.

“We moeten hier wel naar kijken. Ik ben uiteraard niet blij met wat er vandaag gebeurde”, zei een gefrustreerde Sainz achteraf. “Ik was de perfecte teamspeler, maar de keuzes van het team lieten mij eruit zien als een idioot. Bepaald geen fijn gevoel.”

“Ik had veel beter kunnen doen dan de vierde plek. Maar doordat ik in het begin deed wat het team van mij vroeg en daarna vast zat achter Charles met die pitstops, was mijn race volledig verloren. Ik had de snelheid, maar het team liet me met een naar gevoel achter. Aan het begin wilden we meteen een gat slaan naar Mercedes en achter Max aan gaan jagen. Ik was sneller en deed wat het team vroeg, maar het had heel anders kunnen lopen.”

Als extra zout in de wond raakte Sainz enkele uren na de race zijn vierde plek ook nog eens kwijt. De FIA keek nog eens goed naar de overtredingen van de track limits en deelde aan acht coureurs – waaronder Sainz – tijdstraffen uit. De Ferrari-coureur zakte daardoor terug naar de zesde positie in de einduitslag.

De nieuwste editie van FORMULE 1 Magazine ligt nu in de winkel! Koop hem snel of bestel jouw exemplaar online (gratis verzending in heel Nederland). In het blad zoals altijd boeiende verhalen, interessante reportages, achtergronden en interviews, duiding over techniek en onderscheidende fotografie! In dit nummer onder meer:

  • Max Verstappen, aanjager van Red Bulls recordregen
  • Lance Stroll: delicate investering van een kwart miljard dollar
  • Exclusief! Raymond Vermeulen, de architect van Max’ imperium
  • Het andere leven van hotelier & kunstverzamelaar Helmut Marko
  • Coureur of operazanger? Het dilemma van Giuseppe Campari
  • Columns Rob Kamphues & Amber Brantsen
  • Het allermooiste beeld van Peter van Egmond
  • En natuurlijk ook nog een terugblik op de Grand Prix van Canada