Sean Bratches stopt op het einde van de maand als commercieel directeur van de Formule 1. Hij blijft wel actief in de rol van adviseur. “Sean heeft de commerciële kant van de Formule 1 getransformeerd”, zegt Chase Carey, CEO van de F1.

Bratches begon in de Formule 1 gelijktijdig met Liberty Media’s overname. Zijn opdracht was het commerciële aspect van de sport verder uit te bouwen. Onder zijn bewind heeft de Formule 1 zijn sponsorportfolio uitgebreid, het bereik van de mediarechten verbeterd, en twee nieuwe races toegevoegd voor de kalender.

Lees ook: Williams-coureur Nicholas Latifi kiest 6 als racenummer

De digitale pijler van de Formule 1 werd met Sean Bratches als commercieel directeur helemaal vernieuwd. Hij creëerde en begeleidde initiatieven gericht op de fans, waaronder de Netflix-serie ‘Drive to Survive’, de demo’s in grote steden en de Esports-competitie van de Formule 1.

F1-CEO Chase Carey heeft lovende woorden voor Bratches. “Ik wil Sean namens iedereen in de Formule 1 bedanken voor het leiderschap, de passie en de expertise die hij heeft bijgedragen aan de bedrijf in de afgelopen drie jaar. Sean heeft de commerciële kant van de Formule 1 getransformeerd“, aldus Carey.

Lees ook: ‘Bratches staat voor F1-exit, Carey en Brawn gaan minstens t/m begin 2021 door’

Sean Bratches commercieel directeur

Sean Bratches en Ferrari-teambaas Mattia Binotto. © Motorsport Images