Waar Vettel voor de eerste rode vlag van de dag zorgt, zorgt Romain Grosjean vijf minuten voor de pauze voor de tweede stillegging. Net als bij Red Bull loopt het ook bij Grosjeans Lotus nog niet lekker, want behalve dat zijn E22 na 25 rondjes de geest geeft, duurde het door een softwareprobleem sowieso lang voordat hij de baan op kon. Lang wachten is tevens wat Lewis Hamilton moest doen bij Mercedes. Zijn W05 is gedurende de tests één van de meest betrouwbare auto’s gebleken, maar juist op de laatste dag zorgt een versnellingsbakprobleem ervoor dat de Engelsman pas een kwartier voor de lunchpauze de baan op kan, wat betekent dat hij pas een handjevol ronden heeft kunnen doen. Tijden
Hoewel de tijden zoals altijd bij het testen niet het belangrijkste zijn, volgt Bottas in zijn Williams vooralsnog het goede voorbeeld dat teamgenoot Felipe Massa gisteren heeft gezet door de snelste tijd te klokken, voor Ferrari’s Fernando Alonso en Nico Hülkenberg in zijn Force India. Hamilton staat door zijn beperkte aantal gereden ronden slechts zevende in het tussenklassement, terwijl Vettel voorlopig slechts tiende staat. Dat hij alleen de met elektrische problemen kampende Marussia-rijder Max Chilton voorblijft, zal ze bij Red Bull vermoedelijk echter een zorg zijn, zolang Vettel vanmiddag maar weer kilometers kan maken.