”Ik ben bang dat het allemaal neerkomt op de banden”, vervolgt Grosjean. ”In Silverstone hadden we geen last van oververhittende banden, waardoor we meer konden pushen en glijden op de banden, zonder dat ze meteen versleten. Het was de combinatie van het nieuwe asfalt, de banden en de temperatuur wat dit mogelijk maakte”, aldus de Haas-coureur. ”Maar van alle vier de punten staan de banden bovenaan het lijstje. Het tweede is de aerodynamica, het derde gaat over het gewicht van de auto’s en het laatste over het budget van teams. Ik denk dat als je al deze vier punten verbetert dat het racen belachelijk goed wordt!”, aldus de enthousiaste Fransman. Een van de voorstellen voor 2021 is om het bijtanken terug te brengen, waardoor de auto’s kleiner en lichter kunnen worden. Hierdoor zou het racen beter moeten worden. De GPDA ziet dit wel zitten. ”Bijtanken op zich is niet beter voor het racen zelf, maar we moeten het gewicht van de auto’s omlaag halen om Pirelli te helpen.” Lees ook: FIA overweegt terugkeer bijtanken vanaf 2021, moet de Formule 1 spectaculairder maken


26 juli 2019
”Ik ben bang dat het allemaal neerkomt op de banden”, vervolgt Grosjean. ”In Silverstone hadden we geen last van oververhittende banden, waardoor we meer konden pushen en glijden op de banden, zonder dat ze meteen versleten. Het was de combinatie van het nieuwe asfalt, de banden en de temperatuur wat dit mogelijk maakte”, aldus de Haas-coureur. ”Maar van alle vier de punten staan de banden bovenaan het lijstje. Het tweede is de aerodynamica, het derde gaat over het gewicht van de auto’s en het laatste over het budget van teams. Ik denk dat als je al deze vier punten verbetert dat het racen belachelijk goed wordt!”, aldus de enthousiaste Fransman. Een van de voorstellen voor 2021 is om het bijtanken terug te brengen, waardoor de auto’s kleiner en lichter kunnen worden. Hierdoor zou het racen beter moeten worden. De GPDA ziet dit wel zitten. ”Bijtanken op zich is niet beter voor het racen zelf, maar we moeten het gewicht van de auto’s omlaag halen om Pirelli te helpen.” Lees ook: FIA overweegt terugkeer bijtanken vanaf 2021, moet de Formule 1 spectaculairder maken
Gerelateerd nieuws


Wurz: ‘Coureurs zullen zich blijven uitspreken na zorgen in Saoedi-Arabië’
07 april 2022 14:30 - GPAustralië2022

Coureurs hadden serieuze twijfels tijdens crisismeeting Jeddah: ‘Gaat niet alleen om ons’
27 maart 2022 10:41 - Nieuws

Laatste Formule 1 nieuws
-
Hamilton: ‘Mercedes zal voorzichtiger doen met experimenten’
-
F1 22 Review: Nieuw tijdperk, genoeg vernieuwing?
-
Grosjean: ‘Typisch voor Haas dat ze achterop raken na een goede start’
-
Tijdschema Britse GP: Er staat nog een rekening open van vorig jaar
-
Albon droomt van kampioenschap: ‘Maar voor nu blij met waar ik ben’
Paddockpraat – De podcast van Formule1.nl
Meest gelezen
-
2:04 PM
Tijdschema Britse GP: Er staat nog een rekening open van vorig jaar
-
7:00 AM
‘Een slechte auto is Mercedes’ probleem, niet van de FIA’
-
12:25 PM
Christian Horner kan uitdelen plaagstootjes aan Toto Wolff niet laten
-
2:12 PM
‘Verstappen kan niet consolideren, elke race moet gewonnen worden’
-
10:47 PM
Horner prijst Verstappen na zege in Canada: ‘In de vorm van zijn leven’