Bernie Ecclestone heeft naar verluidt een proefballon opgelaten: hij overweegt advertentieruimte in de pitboxen te verkopen. Zelf ontkent hij de man achter dit voorstel te zijn.

De renstallen mogen al decennia bepalen op welke manier zij de muren van hun pitbox inkleuren. Ze ontvingen recent echter een brief van Allsport en deze organisatie wijst erop dat zij de rechten bezit.

Allsport is de organisatie die zich bezighoudt met het verkopen van reclames op en rond de circuits. De Britse journalist Adam Cooper schrijft op zijn persoonlijke blog dat de teams ervan overtuigd zijn dat Ecclestone de brief heeft geschreven.

Dit zou samenhangen met de moeizame onderhandelingen met een nieuwe bandenleverancier. Al enige tijd staat Pirelli op het punt een contract te ondertekenen, maar nog niet alle teams zijn het eens over de precieze voorwaarden.

Ecclestone ontkent iedere betrokkenheid. “Het heeft niks met mij te maken”, vertelt hij Cooper. “Allsport gaat erover, niet ik. Blijkbaar adverteren de teams op plekken terwijl ze niet het recht hebben dit te doen. Alles op het circuit is in handen van Allsport.”

De grote baas van de Formule 1 ontkent ook dat deze discussie een link heeft met het aanwijzen van de opvolger van Bridgestone. “Het heeft niks met Pirelli te maken. Ik hoop dat Pirelli het contract niet krijgt, en Michelin ook niet. Dan kunnen we met Avon in zee.”

Verschillende teams hebben in een reactie laten weten dat zij in het Concorde Verdrag geen passage kunnen vinden waaruit blijkt dat er restricties gelden voor eigen reclame-uitingen in hun pitbox.