De FIA heeft de organisatie van de race in Melbourne gevraagd de startlichten anders op te hangen, omdat ze mogelijk niet voor elke coureur even goed zichtbaar zijn vanwege de halo.

De halo moet coureurs natuurlijk betere hoofdbescherming bieden, maar de ring om de cockpit beperkt het zicht wel enigszins. Er waren dan ook zorgen dat niet alle coureurs de startlichten goed zouden kunnen zien op de grid van het Albert Park Street Circuit. Om problemen te voorkomen heeft de FIA de organisatie gevraagd de tweede set startlichten (die normaal gesproken zo halverwege de grid hangen) te verplaatsen. Ze hangen nu zo’n vijf meter achter de gewone startlichten, maar dan aan de linkerkant en lager.

De coureurs mogen na de beide vrijdagtrainingen proefstarts doen op het rechte stuk van start/finish, waarbij ze kunnen kijken hoe de startlichten erbij hangen. Volgens wedstrijdleider Charlie Whiting zou vooral de polesitter hinder hebben ondervonden van de halo als de configuratie van de startlichten niet was aangepast.

DRS
Een andere verandering aan het Albert Park Street Circuit vergeleken met voorgaande jaren is dat er een derde DRS-zone is aangewezen. Voorheen waren er twee: op het rechte stuk van start/finish en vervolgens na bocht twee, in de aanloop naar bocht drie. De nieuwe, derde DRS-zone begint na de snelle bochtencombinatie elf/twaalf en loopt richting bocht dertien.