De updates die Renault in Rusland heeft gebracht hebben de race pace van de R.S.17 een stuk beter gemaakt. Dat zegt Nico Hülkenberg.

De Renault-coureur was tijdens de eerste drie raceweekends al sterk in de kwalificatie, maar kon in die races vervolgens geen vergelijkbaar tempo rijden, ook al scoorde hij in Bahrein – race drie – wel zijn eerste punten van het jaar.

Renault concentreerde zich tijdens de Bahrein-test vervolgens op haar race pace en bracht vorig weekend een nieuwe voorvleugel mee naar Sotsji, die daarmee zou moeten helpen. Hülkenberg begon én finishte de Russische race vervolgens als achtste en was een stuk blijer met hoe het ging.

“De race pace is zeker beter geworden, dat kun je echt wel stellen”, beaamt hij desgevraagd tegenover Autosport. “We zijn nog niet helemaal happy en er is nog meer werk te doen, want mijns inziens is er nog een iets te groot verschil tussen hoe we het in de kwalificatie en race doen, maar we hebben zeker een stap in de juiste richting gezet.”

Renault hanteerde in Rusland ook een prima strategie volgens Hülkenberg, waarbij hij de langste eerste stint van allemaal reed op de ultra softs. Pas na veertig van de 52 rondjes ruilde hij deze in voor super softs. The Hulk was daarbij onder de indruk van hoe zijn auto met de banden omsprong en claimde zo zijn tweede puntenfinish van het jaar om zijn en Renaults totaal op zes punten te brengen.